اکو فود

نخستین سایت خبر خوان صنایع غذایی و کشاورزی

امروز : پنج شنبه 25 مهر ماه 1398
آخرین به روز رسانی:
چهار شنبه 24 مهر ماه 1398 ساعت: 12:0:41

تبلیغات محصولات لبنی عالیس اغوا کننده است؟ / سکوت انجمن صنایع لبنی و اعتراض انجمنی دیگر

تبلیغات محصولات لبنی عالیس اغوا کننده است؟ / سکوت انجمن صنایع لبنی و اعتراض انجمنی دیگر

مواد غذایی> اقتصادغذا –این روزها تبلیغات گسترده شرکت صنایع غذایی «عالیس» که شهرت خود را ازدوغ هایش شروع کرده و امروزه سبد کاملتری در زمینه نوشیدنی ها دارد سرو صدای زیادی به پا کرده است.

منبع خبر : اقتصاد غذا - اخبارلینک خبر : اینجا کلیک کنیدتاریخ انتشار : 30 تیر 1398ساعت انتشار : 12:0:6
مواد غذایی> اقتصادغذا –این روزها تبلیغات گسترده  شرکت صنایع غذایی «عالیس» که شهرت خود را ازدوغ هایش شروع کرده و امروزه سبد کاملتری در زمینه نوشیدنی ها دارد سرو صدای زیادی به پا کرده است. برخی از ارقام نجومی هزینه تبلیغات این شرکت در صدا و سیما می گویند و عده ای نیز عبارات استفاده شده در تبلیغات محصولات لبنی اش نظیر «شیر بدون پالم»، «شیر بدون مواد نگهدارنده» و «تهیه دوغ از شیر» را به چالش کشیده اند.به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس» در همین راستا و د سکوت انجمن صنفی صنایع لبنی ایران، انجمن مهندسی کیفیت صنعت غذایی مازندران در نامه ای به انجمن صنفی صنایع لبنی ایران ضمن گلایه از تبلیغات محصولات لبنی «عالیس» خواستار آن شده تا با آگاهی بخشی و بهره گیری از شیوه های مناسب از ادامه این تبلیغات پیشگیری شود.بنا بر این گزارش متن کامل این نامه به شرح زیر است:مسئولان گرامی "انجمن صنفی صنایع لبنی ایران"!چندی است یکی از تولیدکنندگان محصولات لبنی کشور به گونه ای گسترده ، به تبلیغ محصولات خویش از صدا و سیما پرداخته است. این تولیدکننده با بهره‌گیری از عبارت هایی مانند «شیر بدون پالم»  «شیر بدون مواد نگهدارنده» «تهیه دوغ از شیر» و ...می کوشد محصولات خود را برتر بنمایاند! گویی باقی تولیدکنندگان لبنیات از پالم و مواد نگهدارنده در شیر بهره می گیرند و دوغ را از شیر تهیه نمی کنند!این‌گونه تبلیغ هر چند ممکن است در کوتاه مدت برای تولید کننده سود در پی داشته باشد که به ظاهر ایرادی ندارد اما در درازمدت آثار ویرانگر بر جای می نهد از جمله: *گمراه کردن مردم و کاهش اعتماد عمومی نسبت به مصرف لبنیات *حمایت از تولید خاص به بهای تخریب قتل عام *تخریب دیگر تولید کنندگان و ضربه به صنعت لبنیات کشور * گسترش ستیز به جای رقابت سالمبی‌تردید تبلیغ محصولات لبنی به ویژه در شرایط فعلی باید در راستای حفظ و گسترش سلامت جامعه و افزایش مصرف عمومی لبنیات باشد و از تخریب رقبا بپرهیزد و بر اعتماد مردم به صنعت لبنیات بیفزاید! از «انجمن صنفی صنایع لبنی ایران» انتظار می رود که با آگاهی بخشی و بهره گیری از شیوه های مناسب از ادامه این مورد تبلیغات ویرانگر پیشگیری کند. رئیس انجمن مهندسی کیفیت صنعت غذایی مازندران محمد رزاقیاما سوال اینجاست که آیا تبلیغات محصولات لبنی عالیس یا تبلیغاتی از این نوع در صدا و سیما تبلیغاتی اغوا کننده است؟ یا اینکه می توان بدون گمراه کردن افکار عمومی و تخریب دیگران تنها با تکیه بر دستاوردها و نوآوری های قابل عرضه به تبلیغ محصولات جدید پرداخت؟