چرا مارپیچ قیمتها در بازار محصولات کشاورزی به پایان نمیرسد؟
در دانش اقتصادی حوزه کشاورزی، چنین نوسانهایی ذیل بحث «مدل تارعنکبوتی» بررسی میشود و تبیین مدل انتظارات کشاورزان نسبت به قیمتهای آتی، دلایل نوسان عرضه و تقاضا و در نتیجه، مارپیچهای قیمتی این محصولات را روشن میکند. در چنین شرایطی، به نظر میرسد دولت و نهادهای سیاستگذار در حوزه کشاورزی نیز میتوانند با گسترش اطلاعات، کمک به کاهش نااطمینانی در عوامل بیرونی، گسترش نهادهای بازارساز و نیز، اتخاذ سیاستهای حمایتی هوشمندانه متمرکز بر محصولات کشاورزی، از زیان کشاورزان در نتیجه نوسانهای قیمتی جلوگیری کنند.
منبع خبر : ایانا - اصلیلینک خبر : اینجا کلیک کنیدتاریخ انتشار : 04 خرداد 1395ساعت انتشار : 13:2:29