دنیای اقتصاد: محمدرضا مودودی، معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران، در یازدهمین همایش ملی صادرات ماشینآلات و محصولات صنایع غذایی با تاکید بر اینکه از لحاظ وزنی، بنادر ما بیش از آنکه وارداتی باشند، صادراتی هستند، آمار صادرات را غرورآفرین خواند و افزود: محصولات لبنی، شیرینی و شکلات و کنسروهای ایران به بیش از 80 کشور دنیا صادر میشود و از این رو صنعت غذا، بهدلیل ایجاد ارزش افزوده بیشتر نسبت به محصولات کشاورزی مزیت بالاتری در صادرات دارد و از مهمترین بخشهای اقتصاد محسوب میشود. وی با اشاره به رشد صادرات محصولات صنایع غذایی کشور طی سال 1395 در مقایسه با سال 1394 تصریح کرد: در این بازه زمانی صادرات صنایع غذایی با افزایش 8درصد مواجه شده است. مودودی با ذکر نمونهای از آمار عملکرد صادرات محصولات صنایع غذایی طی 12 ماه سال 1395 اعلام کرد: روند صادرات فرآوردههای لبنی 19درصد، روغننباتی 15/ 6درصد، اسانس و عرقیات 16/ 6درصد و همچنین خوراکیهای گوناگون 14/ 4 درصد رشد را نشان میدهد. وی با تشریح تغییرات در ساختار سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ساختار جدید سازمان توسعه تجارت ایران براساس کالا و کشور تنظیم شده و هدف این است که هم استانها و هم بخشخصوصی نقشی پررنگتر در تصمیمگیری و مشارکت داشته باشند.
منبع خبر : دنیای اقتصاد - بازرگانیلینک خبر : اینجا کلیک کنیدتاریخ انتشار : 07 خرداد 1396ساعت انتشار : 0:57:24دنیای اقتصاد: محمدرضا مودودی، معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران، در یازدهمین همایش ملی صادرات ماشینآلات و محصولات صنایع غذایی با تاکید بر اینکه از لحاظ وزنی، بنادر ما بیش از آنکه وارداتی باشند، صادراتی هستند، آمار صادرات را غرورآفرین خواند و افزود: محصولات لبنی، شیرینی و شکلات و کنسروهای ایران به بیش از 80 کشور دنیا صادر میشود و از این رو صنعت غذا، بهدلیل ایجاد ارزش افزوده بیشتر نسبت به محصولات کشاورزی مزیت بالاتری در صادرات دارد و از مهمترین بخشهای اقتصاد محسوب میشود. وی با اشاره به رشد صادرات محصولات صنایع غذایی کشور طی سال 1395 در مقایسه با سال 1394 تصریح کرد: در این بازه زمانی صادرات صنایع غذایی با افزایش 8درصد مواجه شده است. مودودی با ذکر نمونهای از آمار عملکرد صادرات محصولات صنایع غذایی طی 12 ماه سال 1395 اعلام کرد: روند صادرات فرآوردههای لبنی 19درصد، روغننباتی 15/ 6درصد، اسانس و عرقیات 16/ 6درصد و همچنین خوراکیهای گوناگون 14/ 4 درصد رشد را نشان میدهد. وی با تشریح تغییرات در ساختار سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ساختار جدید سازمان توسعه تجارت ایران براساس کالا و کشور تنظیم شده و هدف این است که هم استانها و هم بخشخصوصی نقشی پررنگتر در تصمیمگیری و مشارکت داشته باشند.