۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۱
کد خبر: 82101252
T T
۰ نفر
سالانه 500 هزار تن مواد شيميايي نساجي از البرز به روسيه صادر مي شود

كرج-ايرنا- رئيس اتاق ، صنايع، معادن و كشاورزي استان البرز گفت: بر اساس تفاهم نامه ميان روسيه و البرز سالانه 500 هزار تن موادشيميايي و اوليه مورد نياز صنعت نساجي و رنگ ريزي به روسيه صادر خواهد شد.

رحيم بنا مولايي روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگارايرنا ، گسترش صادرات استان را از دستاوردهاي سفرهيات تجاري البرزبه روسيه برشمرد و افزود: مواد شيميايي مورد نياز صنعت نساجي روسيه قبلا از تركيه به آن كشور صادر مي شد.
وي اظهار كرد: با توجه به شرايط و پتانسيل هاي اقتصادي ايجاد شده ، شناخت نيازهاي بازار روسيه داراي اهميت است ضمن آنكه روسيه واردات از تركيه را تحريم واين مهم بستر را براي توسعه صادرات ايران فراهم كرده است.
رئيس پارلمان بخش خصوصي استان البرز افزود: ايران مي تواند با شناخت بهتر بازار هاي روسيه سهم قابل توجهي از واردات اين كشور را به خود اختصاص دهد.
وي خاطرنشان كرد:بين هيات هاي تجاري اتاق هاي بازرگاني استان البرز و مسكو در زمينه اي صادرات انواع فراورده هاي لبني، دارو، غذاي كودك و تجهيزات پزشكي، ميوه و تره بار،سبزي و صيفي جات و گل و گياه به روسيه مذاكرات موثر انجام شد.
بنامولايي با اشاره به ضرورت توسعه صنعت گردشگري در ايران و به خصوص در استان البرز كه از طبيعت و جاذبه هاي گردشگري برخوردار است افزود: يكي ديگر از موضوع هاي تفاهم شده است كه زمينه هاي آن درمذاكرات دو هيات بررسي هاي كارشناسي آن صورت خواهد گرفت.
بنا مولايي در بخش ديگر اظهارات خود با اشاره به تجارت صنعت غذاي حلال گفت: استان البرز آمادگي دارد براي گرفتن سهمي از بازارهاي بين الملي غذاي حلال با كشور روسيه همكاري كند.
رئيس پارلمان بخش خصوصي استان البرز گفت: درجريان اين سفر دو طرف ظرفيت ها و توانمندي هاي يكديگر را تشريح كرده و بر استفاده از ظرفيت هاي موجود در دو كشور براي گسترش روابط تجاري و اقتصادي تاكيد كردند.
هيات 30 نفره صاحبان صنايع و سرمايه استان البرزبه سرپرستي سيدحميد طهايي استاندار به تازگي روسيه سفر كرد و تفاهم نامه تجاري به امضا رساند.
7411/ 6155

سرخط اخبار استان‌ها