۰ نفر
۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی هرمزگان گفت: در روزهای اخیر در استان شاهد افزایش قیمت مرغ بوده ایم که با برنامه ریزی های صورت گرفته قیمت مرغ متعادل سازی می شود.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين از هرمزگان، محمد پور طرق بیان داشت: افزایش قیمت برخی نهاده ها از جمله دانه ذرت ، جوجه یک روزه، مشکل سرمایه اولیه تولید  وعدم انسجام بین حلقه های تولید از مهمترین علل افزایش قیمت مرغ در استان بوده است.

وی گفت: قیمت ذرت ۳۰تا۴۰درصد یعنی از ۸۰۰تومان به ۱۱۰۰تومان ارتقاء یافت و نرخ جوجه یک روزه ۱۰۰درصد افزایش داشته است بطوری که از ۱۱۰۰تومان به ۲۱۰۰تومان رسید.

پورطرق عنوان کرد: برای متعادل سازی قیمت مرغ  ، توزیع مرغ منجمد با قیمت عمده ۴هزار ۸۰۰تومان برای فروشندگان و ۵هزارو ۳۰۰تومان برای مصرف کنندگان در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در هرمزگان ۳۲۸واحد مرغداری فعالیت می کنند اظهارداشت: در تیر ماه امسال در ۵۰واحد مرغداری بالغ بر ۹۰۰هزار قطعه جوجه، جوجه ریزی شد. با توجه به سرانه مصرف ۱۸کیلو گرمی استان هرماه به ۲هزارو۴۰۰کیلو گرم مرغ نیاز است.

وی بیان اینکه براساس سهمیه استان هرماه ۱میلیون و ۳۰۰قطعه جوجه در مرغداری های استان جوجه ریزی می شود، خاطرنشان کرد: ۳۰درصد از نیاز استان از طریق استانهای کرمان ، یزد و فارس تامین می شود.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =