۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۴
کد خبر: 81689579
T T
۰ نفر

فروش بدون نسخه داروهاي آنتي‌بيوتيك جرم است

۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۴
کد خبر: 81689579
فروش بدون نسخه داروهاي آنتي‌بيوتيك جرم است

تهران - ايرنا - مدير كل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: داروهاي آنتي بيوتيك در هيج جاي دنيا در فهرست داروهاي OTC (بدون نسخه) قرار ندارند و فروش بدون نسخه اين داروها جرم به شمار مي آيد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از سازمان بسيج جامعه پزشكي٬ دكتر مهدي پيرصالحي درباره داروهاي OTC اظهار داشت: منظور از اين داروها، داروهاي روي پيشخوان است كه داروساز مي‌تواند بدون نسخه پزشك به بيمار تحويل دهد.

به گفته وي، سالانه يا هر دو سال يك‌بار فهرستي از داروهاي بدون نسخه OTC منتشر مي‌شود و در اختيار داروخانه‌ها قرار مي‌گيرد.

پيرصالحي افزود: فروش داروهايي غير از اقلام ياد شده در فهرست OTC به بيمار بدون نسخه پزشك غيرقانوني است مگر اين‌كه در موارد خاص بيمار در لحظه، نياز دارويي داشته باشد كه در چنين شرايطي داروساز اجازه دارد، دارو را براي يك دوره 48 ساعته يا 72 ساعته در اختيار بيمار قرار دهد اما نمي‌تواند يك دوز كامل از دارو را به بيمار بدهد.

مدير كل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو خاطرنشان كرد: داروهاي OTC معمولا داروهايي را شامل مي‌شود كه عوارض و خطر كمتري را در پي دارند و از عموميت بيشتري برخوردارند.

پيرصالحي افزود: داروهاي سرماخوردگي، استامينوفن، شربت‌هاي سينه و بعضي قرص‌هاي پايين آورنده چربي خون جزو اين داروها هستند.

اجتمام(1)**9185**1776

سرخط اخبار جامعه