ارتقای تولیدات كشاورزی مرهون تحقیق و پژوهش/ منتظر ابلاغ خرید تضمینی محصولات كشاورزی هستیم

تهران- ایرنا- وزیر جهادكشاورزی گفت: باتوجه به وجود بیماری ها و آفات قرنطینه ای جدید و محدودیت های منابع پایه، ارتقای تولیدات كشاورزی مرهون تحقیقات و پژوهش در این بخش است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمود حجتی» عصر امروز (یكشنبه) در حاشیه مراسم واگذاری دانش فنی دستاوردهای بخش كشاورزی به بخش خصوصی و آخرین روز هفته پژوهش و فناوری در محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی (تات) در جمع خبرنگاران افزود: اگر تحقیقات و پژوهش در بخش كشاورزی نبود بطور قطع تولیدات طبیعی این بخش دچار مشكل می شد و مشكلاتی را برای كشور در پی داشت.
وی اظهار داشت: امروز و با تلاش محققان و پژوهشگران در موسسه های تحقیقاتی بخش كشاورزی و مراكز تحقیقاتی سراسر كشور، به پیشرفت های قابل توجهی در این بخش دست یافته ایم.
حجتی ادامه داد: در دوره اخیر با همكاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباطات فیمابین تحقیقات كاربردی و پژوهش های دانشگاهی مستحكم شد.
وی با بیان این كه بسیاری از پایان نامه های بخش كشاورزی به مسایل روزمره این بخش در عرصه های مختلف مرتبط است، ضمن اشاره به افزایش روند این ارتباطات بین سازمان تات و دانشگاه، ابراز امیدواری كرد هر روز شاهد دستاوردهای جدید در انواع بذور و واگذاری قراردادهای جدید به بخش خصوصی باشیم.
به گفته وزیر جهادكشاورزی ، تاكنون بیش از 170 قرارداد توسط شركت های دانش بنیان بخش كشاورزی منعقد شده است.

** خرید تضمینی محصولات
حجتی با اشاره به تاخیر در خرید تضمینی محصولات كشاورزی خاطرنشان كرد: مرداد ماه گذشته پیشنهاد كارشناسی شده خرید تضمینی محصولات كشاورزی به شورای اقتصاد ارایه شد و اینك مراحل نهایی خود را می گذراند.
وی با بیان اینكه نرخ خرید تضمینی محصولات تاكنون از سوی شورای اقتصاد ابلاغ نشده، ابراز امیدواری كرد نرخ خرید تضمینی به شكلی ابلاغ شود كه مشكلی در روند تولید و پایداری تولید در این بخش ایجاد نشده و دل نگرانی های تولیدكنندگان برطرف شود.

** نرخ خرید گندم تضمینی
حجتی درباره نارضایتی گندم كاران از پیشنهاد قیمت 13 هزار ریالی گندم از سوی شورای اقتصاد، گفت: بارها روی این نرخ بحث كردیم، اما هنوز نهایی نشده و همچنان در دست بررسی است.
به گزارش ایرنا، قیمت خرید تضمینی هر كیلوگرم گندم معمولی در سال زراعی گذشته 12 هزار و 705 ریال و گندم دوروم 13 هزار و 68 ریال تعیین شده بود كه 10 درصد نسبت به سال زراعی قبل از آن افزایش داشت.
اقتصام ** 9186 **1561** خبرنگار: هما همتخواه ** انتشاردهنده: مژگان توانا
۰ نفر