۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۴۱
کد خبر: 82374060
T T
۰ نفر
12 هزار میلیارد ریال سرمایه صندوق حمایت از توسعه كشاورزی است

یاسوج- ایرنا- رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شركت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش كشاورزی گفت: سرمایه این صندوق 12 هزار میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا، سید عبدالكریم رضوی اردكانی روز چهارشنبه در نشست راهكارهای حمایت صندوق توسعه بخش كشاورزی در فرمانداری شهرستان كهگیلویه اظهار داشت: تاكنون 102 صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی در سطح كشور تشكیل شده كه از این تعداد 47 صندوق در شهرستان‌ها بوده است.
وی بیان كرد: از این تعداد نیز 12 صندوق متعلق به بانوان و هفت صندوق نیز تخصصی محصول است.
رضوی اردكانی تعداد تشكل‌های عضو این صندوق‌ها را 6 هزار و 439 و تعداد اشخاص حقیقی را 19 هزار و 875 عضو اعلام كرد.
وی عنوان كرد: هدف از تشكیل صندوق‌های غیر دولتی در بخش كشاورزی، تقویت حجم و كیفیت سرمایه‌گذاری، تجمیع و مدیریت بهینه منابع مالی تولیدكنندگان و افزایش نرخ رشد سرمایه گذاری در بخش كشاورزی است.
این مسئول یكی از اولویت‌های اصلی این صندوق را حمایت از كشاورزان در مواقع بحرانی اعلام كرد.
رضوی اردكانی اظهار كرد: در بیشتر شهرستان‌های كشور صندوق‌های حمایت از توسعه بخش كشاورزی تأسیس شده كه سهام داران آنها از تشكل‌ها و اتحادیه‌های مختلف بخش كشاورزی و خود كشاورزان هستند.
وی گفت: با توجه به كمبود نقدینگی در حوزه كشاورزی با تشكیل این صندوق‌ها تا حدود زیادی نظام مالی و اعتباری و سرمایه گذاری در این بخش ساماندهی شده است.
مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش كشاورزی افزود: مشاركت بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و فعالان عرصه كشاورزی، نقش مهمی در عملكرد مثبت این صندوق‌ها دارد.
در ادامه این نشست راهكارهای لازم برای تشكیل این صندوق در شهرستان كهگیلویه ارائه و مصوب شد كه این صندوق با همكاری جهاد كشاورزی راه اندازی شود.
شهرستان 132 هزار نفری كهگیلویه بیش از 50 هزار هكتار زمین كشاورزی دارد.
خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7531/8005/6110

سرخط اخبار استان‌ها