۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۴۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۰۳-۱۱-۱۳۹۴
کد ۴۴۶۱۴۲
انتشار: ۰۹:۱۷ - ۰۳-۱۱-۱۳۹۴

دلایلی برای چاقی شکمی

دلایلی برای چاقی شکمیبزرگ شدن شکم انواع و اقسام مختلفی دارد و می‌تواند نشان‌دهنده بیماری‌های مختلفی باشد.

پژوهشگران به تازگی دریافته‌اند انواع چاق شدن‌ها به‌ویژه در ناحیه شکم می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی رخ دهد، ازجمله خوردن مواد غذایی پرچرب، ابتلا به بیماری تیروئید، چاقی پس از زایمان، مشکلات گوارشی را در بروز چاقی شکمی و ایجاد نفخ شکمی مؤثر می‌دانند.
 
 بررسی‌ها نشان می‌دهند، اشکال در هضم مواد غذایی، می‌تواند منجر به بروز مشکل در روده و فشار به دیواره‌های روده و به دنبال آن ورم شکم شود.
 
خوردن بیش از حد غذا در یک وعده غذایی نیز می‌تواند سبب بروز نفخ شکمی و به دنبال آن ورم شکم و چاقی موضعی شود.
 
برخی از مواد غذایی از جمله شیرین‌کننده‌های مصنوعی، گندم، سیر، پیاز و نیز میوه‌هایی چون گیلاس، آلو، کنگر فرنگی، چغندر و قارچ می‌توانند باعث ایجاد نفخ شکمی شوند.
 
پژوهشگران عدم یا مصرف کم این نوع مواد غذایی را به‌ویژه برای افرادی که مبتلا به سندروم روده تحریک‌پذیر هستند، توصیه اکید می‌کنند.
 
 استرس و  نگرانی نیز می‌تواند باعث چاقی موضعی در ناحیه شکم شود.
برچسب ها: چاقی شکمی ، نفخ
ارسال به دوستان
فروش ۳۵۰ میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب ادرسون مصدوم شد؛ سیتی دروازه‌بان خود را برای دو بازی حساس از دست داد رونمایی از نقاشی پرحاشیه چارلز سوم پادشاه بریتانیا ؛ در حمام خون یا زیر سوپ گوجه فرنگی (+عکس) رئیس‌ جمهور عراق : ایران هیچگونه دخالت نظامی در عراق ندارد قتل راننده اتوبوس در یکی از جایگاه های عرضه سوخت الیگودرز لرستان عکس تیمی مس رفسنجان در آستانه نبردی تاریخی دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین حمله عجیب و غریب سرمربی یوونتوس به یک روزنامه‌نگار! رهبر انصارالله : آمریکایی‌ ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند نساجی با پیراهن قرمز به مصاف استقلال می‌رود فیلم‌های هفته آخر اردیبهشت در تلویزیون توپ طلای 2020 به لواندوفسکی تعلق نخواهد گرفت پژمان ماندگاری مدیر جدید روابط عمومی باشگاه استقلال شد اتفاق عجیب در لیگ دو؛ دروازه‌بان شهرداری بم، در خط حمله به میدان رفت فوتبال در بحران اخلاقی! مدیران به جای آرام کردن جو، بر آتش حواشی می‌دمند
وبگردی