۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۸:۳۵
کد خبر: 82190100
T T
۰ نفر
درخواست اتاق تهران از وزیر بهداشت برای واگذاری امور درمانی به بخش خصوصی

تهران- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی تهران از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی درخواست كرد بخش خصوصی بیشتر از گذشته در این زمینه دخالت داده شود و بخش های دولتی و شبه دولتی و حتی مجوزهای وزارت بهداشت، واگذار شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مسعود خوانساری امروز (سه شنبه) در هفدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران كه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برگزار شد، افزود: بخش خصوصی كمترین سهم را در عرصه بهداشت و درمان دارد و بیشترین وظیفه را دولتی ها و شبه دولتی ها برعهده دارند و امضاهای طلایی در اختیار وزارت بهداشت است.
وی پیرامون آخرین وضعیت اقتصاد كشور نیز گفت: امسال در سه ماه نخست، رشد بخش های صنعت، كشاورزی و خدمات را مشاهده می كنیم اما بخش ساختمان هنوز رشد پیدا نكرده و رویه منفی دارد.
خوانساری گفت: موجودی انبارها نسبت به گذشته كاهش یافته كه این موضوع نشان دهنده ی رونق صادرات است.
رییس اتاق تهران با تاكید بر اینكه یكسان سازی نرخ ارز به رونق صادرات كمك می كند، افزود: سه ماهه نخست امسال، افزایش صادرات غیرنفتی را شاهد بودیم و یكسان سازی نرخ ارز این روند را تداوم خواهد بخشید.
وی تصویب بندهایی از اصلاحیه لایحه بودجه را یادآورشد و گفت: نمایندگان مجلس، انجام تهاتر به مبلغ 300 هزار میلیارد ریال بین دولت و بانك مركزی را تصویب كردند كه به نظر می رسد با این مصوبه، بخشی از مطالبات بخش خصوصی از دولت وصول شود.
به گزارش ایرنا، اكنون 146 هزار تخت بیمارستانی در كشور وجود دارد كه 100 هزار تخت تحت مدیریت دولت، 32 هزار تخت زیر نظر مدیریت نهادهای عمومی و شبه دولتی و 14 هزار تخت بیمارستانی را بخش خصوصی مدیریت می كند.
اقتصام** 9189 ** 2023
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد