۲۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۲۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85442417
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲۵ میلیون لیتر فرآورده نفتی در روستاهای خراسان‌شمالی توزیع شد

بجنورد-ایرنا- مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان‌شمالی گفت: شبکه گسترده شرکت های تعاونی روستایی در سال گذشته ۲۵ میلیون لیتر فرآورده نفتی در مناطق روستایی استان توزیع کردند.

جلیل رمضانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ این میزان سوخت بنزین و نفتگاز توسط ۴۵ عاملیت فروش عضو شبکه تعاون روستایی استان تامین شده است.

وی افزود: توزیع این میزان سوخت جدای از تامین نیازهای ضروری روستاییان، موجب پیشگیری از رفت و آمد به شهرها و پرداخت هزینه های اضافی می شود.

اکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع ماشین های کشاورزی در خراسان شمالی وجود دارد که نیمی از آن فرسوده است.

از مجموع این تعداد دستگاه حدود ۱۵ هزار تراکتور، ۱۸۰ دستگاه کمباین و مابقی نیز انواع تیلرها و دنباله بند ها هستند که نیمی از این دستگاه ها بیش از ۱۳ سال عمر مفید دارند.

توزیع ۲۶ هزار تن انواع کود شیمیایی

رمضانی گفت: ۲۶ هزار و ۱۲۲ تن انواع کودهای شیمیایی در سال گذشته بین روستاییان و کشاورزان خراسان شمالی توزیع شد.

وی تصریح کرد: همچنین شبکه تعاونی های روستایی خراسان شمالی ۹۶ هزار تن انواع نهاده های دامی توزیع کردند.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی ادامه داد: مراکز جمع آوری شیر شرکت های تعاونی کشاورزی استان نیز در این بازه زمانی بیش از پنج هزار تن شیر خریداری کرد.

سطح کل اراضی خراسان شمالی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

۳۳ نوع محصول زراعی و ۲۶ نوع محصول باغی در خراسان شمالی تولید می‌شود که از حیث تولید محصولات زراعی از نظر سهم در کشور ۱.۰۸ درصد و از نظر تولید رتبه ۲۶ را دارد.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha