۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۰۱
کد خبر: 82190150
T T
۰ نفر
65 درصد تجهيزات و مكانيزاسيون كشاورزي همدان فرسوده است

همدان - ايرنا - رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان همدان گفت: 65 درصد تجهيزات و مكانيزاسيون كشاورزي همدان فرسوده است.

منصور رضواني جلال شامگاه دوشنبه در آيين افتتاحيه سيزدهمين نمايشگاه بين المللي كشاورزي و يازدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت مرغداري، دامپروري و شيلات در همدان با بيان اينكه استفاده از آبياري نوين توسعه مكانيزاسيون و ماشين آلات كشاورزي را مي طلبد تصريح كرد: استان همدان ضريب مكانيزاسيون 1.5درصد و درجه مكانيزاسيون 69 درصدي را دارد.
وي بيان كرد: 65 درصد تجهيزات مكانيزاسيون در استان فرسوده است و از 800 كمباين كه وجود دارد 70درصد فرسوده است.
وي با بيان اينكه افزايش درجه مكانيزاسيون از اهداف مهم جهاد كشاورزي است بيان كرد: برگزاري نمايشگاه هاي ماشين آلات و تجهيزات كشاورزي در اين بخش تاثير گذار است.
به گزارش ايرنا رضواني جلال با بيان اينكه استان همدان 4.5 درصد توليد محصولات كشاورزي كشور را به عهده دارد افزود: كشاورزي همدان 29 درصد ارزش افزوده بخش اقتصادي استان و 3.7 درصد از ارزش افزوده كشاورزي كشور را به خود اختصاص داده است.
ويبا بيان اينكه 120 هزار بهره بردار در بخش كشاورزي در استان همدان فعاليت دارند افزود: همدان در بيش از 10 قلم محصولات توليدي بخش كشاورزي رتبه اول تا سوم را در كشور دارد.
وي با اشاره به كاهش منابع آب و خاك ادامه داد: غير از استفاده از روش هاي نوين و توسعه مكانيزاسيون كشاورزي نمي توان راهي را براي افزايش راندمان محصولات كشاورزي انتخاب كرد و اين مهم به عهده كشاورزان و بهره برداران است .
وي تصريح كرد: امروزه ديگر نمي توان با كاشت هاي سنتي كه با اجبار آبياري قطره اي انجام مي شد فعاليت كرد بلكه بايد با افزايش بهره وري، كاهش مصرف آب و نهاده مرغوب و استفاده مكانيزاسيون كشاورزي به راندمان توليد را بالا برد.
سيزدهمين نمايشگاه بين المللي كشاورزي از 25 تا 28 مرداد و به مدت چهار روز از ساعت 16 تا 21:30 براي بازديد علاقمندان حوزه كشاورزي، صنعت مرغداري، دامپروري و شيلات برپا شده است.
7523/2087

سرخط اخبار استان‌ها