۲۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۵:۲۴

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هوراند:

باغداران هوراند آمادگی لازم را جهت مقابله با سرمازدگی داشته باشند

باغداران هوراند آمادگی لازم را جهت مقابله با سرمازدگی داشته باشند

هوراند - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هوراند بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه توسط بهره برداران برای جلوگیری از سرمازدگی بهاره درختان میوه در این شهرستان در روزهای منتهی به سال جدید تاکید کرد.

احد طایری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اخطارهای هواشناسی استان مبنی بر کاهش محسوس درجه حرارت هوا در روزهای آینده بویژه در تاریخ های ۲۶ و ۲۷ اسفند سالجاری و متعاقب آن احتمال خسارت بر جوانه ها و شکوفه های درختان میوه، باغداران باید آمادگی لازم را جهت مقابله با سرمازدگی داشته باشند.

وی در همین خصوص تصریح کرد: در صورت امکان آبیاری سبک در سطح باغات انجام و از پنکه های باغی یا تجهیزات مولد باد در نقاط مناسب استفاده شود و همچنین مواد مختلف سوختنی همچون کاه و کلش و شاخه های هرس شده و سوخت های فسیلی را در نقاط مختلف باغ طوری قرار دهند که به هنگام وزش باد جهت حرکت هوای گرم به سمت باغ قرار گیرد .

طایری با بیان اینکه لازم است با آتش زدن مواد اشاره شده نسبت به ایجاد دود و گرما در ساعات بحرانی دما اقدام شود، گفت: در صورت امکان با استفاده از سیستم آبیاری بارانی و یا سایر وسایل نسبت به آب پاشی روی درختان میوه اقدام شود و بهره برداران از محلول های ضد یخ مورد اطمینان جهت محلول پاشی درختان استفاده کنند .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هوراند وی در پایان تاکید کرد: باغداران همچنین می توانند از پلارهای باغی به تعداد ۷۰ تا ۸۰ دستگاه در هر هکتار و یا سایر امکانات جهت بالا بردن دمای محیط باغ استفاده کنند.

کد خبر 3581861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha