۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۱۹
کد خبر: 82542340
T T
۰ نفر
عرضه برنج خارجی به بهای 27 هزارریال/ بازار ماه رمضان تامین است

تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت بازرگانی دولتی ایران از كافی بودن میزان موجودی و ذخایر مناسب كالاهای اساسی در كشور خبر داد و گفت: برای تنظیم بازار ماه مبارك رمضان 30 هزار تن برنج به قیمت 27 هزار ریال برای مصرف كننده توزیع می شود.

به گزارش سه شنبه شركت بازرگانی دولتی ایران، «یزدان سیف» افزود: بر اساس مصوبه كارگروه تنظیم بازار كشور 20 هزار تن شكر سفید اعلا به قیمت 28 هزار و 55 هزار ریال برای مصرف كنندگان نهایی در سراسر كشور توزیع می شود.
سیف ادامه داد: همچنین از طریق عرضه در بورس و صدور حواله توسط شركت 30 هزار تن شكر با قیمت مصوب 25 هزار و 200 ریال به صنف ها و صنعت های مرتبط مانند شیرینی پزها و زولبیاپزها، برحسب میزان ظرفیت تولیدی آنها، فروخته می شود.
به گفته وی،‌با توجه به ذخایر مناسب كالاهای اساسی همچون گندم، برنج، شكر و روغن بابت توزیع و تنظیم بازار این كالاها در ماه مبارك رمضان هیچگونه مشكلی وجود ندارد.
سیف تاكید كرد «برای تنظیم بازار ماه مبارك رمضان و جلوگیری از افزایش قیمت ها، به هر میزان كه نیاز باشد در سراسر كشور كالا توزیع می كنیم».
مدیرعامل شركت بازرگانی دولتی ایران انتشار خبرهای غیرواقعی در زمینه كمبود و كاهش موجودی برنج كشور را همسو با منافع دلالان و سودجویان دانست و گفت: برخی رسانه ها بدون علم و اگاهی و بی توجه به منافع ملی، درباره كافی نبودن كالاهای اساسی اخبار غیرواقعی منتشر كرده اند كه متاسفانه جز تشویش اذهان مردم و التهاب در بازار حاصلی ندارد و دود این اقدام آنها به چشم قشرهای ضعیف و كم درآمد جامعه می رود و سود آن را دلالان و سودجویان می برند.
وی افزود: اكنون موجودی برنج شركت بازرگانی دولتی مناسب است و كمبودی در این زمینه نداریم.
سیف تاكید كرد اكنون 100هزار تن برنج خارجی خریداری و بارگیری شده است كه بزودی وارد بندرهای كشور می شود.
به گفته وی، طرح ضیافت برای توزیع برنج و شكر با قیمت مصوب از شنبه این هفته (سی و یكم اردیبهشت ماه) در سراسر كشور آغاز شده است و تا پایان ماه رمضان ادامه می یابد.
به گزارش ایرنا، شركت بازرگانی دولتی ایران به عنوان شركت تامین كننده كالاهای اساسی و راهبردی كشور وظیفه تنظیم بازار داخلی را نیز برعهده دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام*9186*1961* تنظیم: هما همت خواه* انتشار: مریم مسعود
۰ نفر