• جمعه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95031712210
  • خبرنگار : 71214

قائم مقام وزیر کشاورزی به ایسنا خبر داد

بررسی قیمت روغن نباتی در سازمان حمایت

بررسی قیمت روغن نباتی در سازمان حمایت

قائم مقام بازرگانی وزیر کشاورزی درباره درخواست تولیدکنندگان روغن‌نباتی برای افزایش قیمت اعلام کرد: پیشنهاد صنایع در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکننرگان مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تصویب و تایید لزوم افزایش قیمت، پس از ماه رمضان به تصویب ستاد تنظیم بازار می‌رسد.

علی‌اکبر مهرفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته قیمت روغن‌ خام در بازارهای جهانی قدری افزایش یافته است و صنایع نیز معتقدند به غیر از قیمت‌های جهانی سایر هزینه‌های تولید مانند دستمزد، هزینه انرژی و غیره برای آنها افزایش یافته است. براین اساس درخواست افزایش قیمت خود را ارائه کرده‌اند که این درخواست در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تصویب، از سوی ستاد تنظیم بازار یا سازمان حمایت، پس از ماه رمضان برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی مرجع تعیین قیمت نیست و از نظر کارشناسی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان و از نظر رسمی کارگروه تنظیم بازار مرجع تعیین قیمت به‌شمار می‌رود. البته قیمت‌های خرید تضمینی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور پیشنهاد می‌شود و پس از تصویب در این سازمان باید به تصویب شورای اقتصاد نیز برسد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: براساس مقررات جاری کشور، وزارت جهاد کشاورزی وظیفه‌ای در زمینه‌ قیمت محصولاتی به غیر از کالاهای مشمول خرید تضمینی ندارد؛ براین اساس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان ضمن کارشناسی و پیشنهاد آن به ستاد تنظیم بازار براساس آیین‌نامه ابلاغ شده عمل می‌کند.

مهرفرد بیان کرد: براساس آیین‌نامه ابلاغ شده، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان این اجازه را دارد که در صورت تایید کارشناسی قیمت در هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها مجوز افزایش قیمت تا سقف شش درصد را به صنایع درخواست کننده بدهد. اما اگر درخواست صنایع بیش از شش درصد باشد، پس از تایید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان، میزان افزایش قیمت محصول به کارگروه تنظیم بازار ارسال می‌شود و در صورت مجوز تنظیم بازار، اجازه افزایش قیمت صادر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha