۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۳۱
کد خبر: 81939331
T T
۰ نفر
موافقت جهادكشاورزی با احداث 15 مجتمع گلخانه ای در چهارمحال و بختیاری

شهركرد- ایرنا- مدیر شركت شهرك های كشاورزی چهارمحال و بختیاری از موافقت سازمان جهاد كشاورزی برای احداث 15 مجتمع گلخانه ای در این استان خبر داد.

بروز هیبتیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زیرساخت های این مجتمع ها ظرفیت یابی و مكان یابی شده است كه كار احداث این مجتمع ها در مرحله گرفتن استعلام و مجوزهای قانونی قرار دارد.
به گفته وی،شركت شهرك های كشاورزی در راستای سیاست های وزارت جهاد كشاورزی و وظایف محوله در خصوص ایجاد مجتمع های گلخانه ای با هدف صرفه جویی در مصرف آب و افزایش راندمان تولید از نظر كمی و كیفی تولید محصولات كشاورزی،اقدام به استعداد یابی و شناسایی مكان های مناسب برای ایجاد مجتمع های گلخانه ای در استان كرده است.
هیبتیان ادامه داد:در مجتمع های گلخانه ای،هزینه زیرساختها برای سرمایه گذاران كاهش می یابد و برای تولید كننده صرفه اقتصادی ایجاد می كند.
مدیر شركت شهرك های كشاورزی استان تصریح كرد: خدمات عمومی مثل توزیع بذر و نهال، مباحث كلینیك گیاه پزشكی، فرآوری محصولات، بازاریابی و فروش و تامین سردخانه برای نگهداری محصولات تولیدی در مجتمع های گلخانه ای بر عهده این شركت است.
هیبتیان ادامه داد: با توجه به موقعیت خاص چهارمحال و بختیاری از نظر شرایط آب و هوایی، نور مناسب و هوای خنك، زمینه تولید توت فرنگی، محصولات گلخانه ای، گلهایی از قبیل رز، آلسترومریا و سایر گل های شاخه بریده در استان فراهم است.
وی افزود:هم اینك یك مجتمع پرورش قارچ در شهر جونقان به مساحت 12 هكتار شامل 20 كارگاه تولید قارچ وجود دارد كه تاكنون دو كارگاه از این مجتمع راه اندازی و فعال شده است.
هیبتیان گفت:با راه اندازی كامل كارگاه های قارچ در این مجتمع برای 300 نفر فرصت شغلی فراهم می شود و ظرفیت اسمی هر كارگاه در سال 400 تن قارچ است.
هیبتیان افزود: یك مجتمع گلخانه ای تولید گل شاخه بریده در بلداجی به مساحت 18.8 هكتار با 28 واحد نیز احداث شده است و آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.
وی از متقاضیان دعوت كرد، برای ایجاد واحدهای تولیدی در این دو مجتمع گلخانه ای به شركت شهرك های كشاورزی استان مراجعه كنند.
به گزارش ایرنا،كارشناسان هلندی پیشتر اعلام كرده بودند چهارمحال و بختیاری یكی از ظرفیت های مهم ایران در احداث گلخانه است.
7361/2097

سرخط اخبار استان‌ها