۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85437319
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خرید تضمینی بیش از ۲ هزار تن محصول کشاورزی در شیروان

۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۳۸
کد خبر: 85437319
خرید تضمینی بیش از ۲ هزار تن محصول کشاورزی در شیروان

بجنورد-ایرنا- رییس اداره تعاون روستایی شیروان گفت: دو هزار و ۳۶۰ تن انواع محصول کشاورزی سال گذشته توسط شبکه‌های تعاونی شهرستان به صورت تضمینی خریداری شد.

صادق شجاعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این میزان؛ ۲ هزار و ۱۵۰ تن گندم برای دو بخش سرحد و قوشخانه توسط مرکز خرید لوجلی و ۲۱۰ تن کلزا از کشاورزان شهرستان های شیروان و فاروج خریداری شد.

وی با اشاره به افزایش ۳۸ درصد خرید تضمینی محصولات کشاورزی این شهرستان افزود: یک‌هزار و ۵۵۰ تن گندم و ۱۵۰ تن کلزا در سال ۱۴۰۱ خریداری شد.

رییس اداره تعاون روستایی شهرستان شیروان گفت: هرساله محصولاتی از جمله گندم، جو، کلزا از ابتدای آغاز فصل خرید توسط شبکه‌های تعاون روستایی شهرستان به صورت تضمینی و توافقی از کشاورزان خریداری می شود.

وی یادآور شد: امسال نیز شبکه شرکت های تعاون روستایی شهرستان در راستای حمایت از تولید و حمایت از کشاورزان و باغداران با راه اندازی سه مرکز خرید تضمینی و توافقی محصولات اقدام به خرید تولیدات باغی و زارعی می کند.

شجاعی با اشاره به خرید توافقی محصولات از کشاورزان اظهارکرد: هدف از اجرای این امر حذف دلالان و واسطه ها و همچنین کمک به زنجیره تولید تا مصرف است که با توجه به تجربه موفق تعاون روستایی در زمینه خریدهای توافقی و تضمینی محصولات کشاورزی امیدوار هستیم تا اقدامات این دستگاه موجبات رضایت کشاورزان و مردم را فراهم کند.

هر ساله از سطح ۳۱ هزار و ۵۰۰ هکتار غلات پاییزه در اراضی کشاورزی شهرستان شیروان بیش از ۲۵ هزار تن گندم برداشت می شود.

مرکز شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است که این خطه افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha