۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۷

مدیرصندوق بیمه کشاورزی خراسان جنوبی:

خسارت طوفان به کشاورزی خراسان‌جنوبی/۸۰درصد باغ‌های پسته خسارت دید

خسارت طوفان به کشاورزی خراسان‌جنوبی/۸۰درصد باغ‌های پسته خسارت دید

بیرجند- مدیرصندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی گفت: طوفان‌های اخیر در استان به بیش از ۸۰ درصد باغ‌های پسته خراسان جنوبی خسارت وارد کرده است.

جواد غنچه در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح خسارت وارد شده به باغ‌های پسته استان گفت: پیش بینی درصد خسارت محصول پسته در آرین شهر ۳۰ درصد و شهرستان‌های بیرجند، خوسف، سربیشه و مود نیز هرکدام ۲۵ درصد است.

وی در ادامه افزود: در طی طوفان‌های اخیر به محصولات باغی عناب، زردآلو، پنبه، انار، گردو، سیب، انگورآبی، خرما، گندم و جو در نقاط مختلف استان نیز خسارت وارد شده است.

غنچه از پیش بینی خسارت ۳۵ درصدی عناب در آرین شهر خبر داد و افزود: این خسارت به مبلغ ریالی ۴۷ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال است.

وی با اشاره به خسارت ۵۰۰ میلیون تومانی به زرشک آرین شهر گفت: همچنین پیش بینی خسارت وارده به این محصول در آرین شهر ۲۵ درصد است.

طوفان ۴۰ درصد زرشک بیرجند را از بین برد

مدیرصندوق بیمه کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به پیش بینی خسارت وارده طوفان به زرشک در بیرجند، اظهار داشت: حداکثر سرعت باد در این شهرستان ۱۸ متر برثانیه بوده است که به ۴۰ درصد محصول زرشک بیرجند خسارت وارد کرده است.

بنا به اذعان این مقام مسئول پیش بینی میزان خسارت به محصول زرشک توسط طوفان در شهرستان‌های سربیشه، مود و قهستان به ترتیب ۲۵ درصد، ۵۰ درصد و ۳۵ درصد است.

خسارت بالغ بر یک میلیاردی به گندم کاران در شهرستان خوسف

مدیرصندوق بیمه کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به پیش بینی خسارت وارد شده طوفان به گندم درخراسان جنوبی بیان کرد: پیش بینی می‌شود که یک میلیارد و ۹۲ میلیون و ۴۲۰ هزار ریال مبلغ خسارت وارده به گندم در شهرستان خوسف است.

وی پیش بینی خسارت وارده در این شهرستان را ۴۰ درصد دانست و گفت: همچنین پیش بینی خسارت وارده طوفان به گندم و جو در سربیشه ۲۰ درصد و به گندم و جو آبی در قهستان نیز ۱۰ درصد است.

غنچه از پیش بینی خسارت ۳۵ درصدی به محصول گردو در قهستان خبر داد و اظهار داشت: همچنین  در شهرستان بیرجند به ۲۰ درصد و در سربیشه نیز به ۴۰ درصد محصول گردو خسارت وارد شده است.

این مقام مسئول در استان با اشاره به پیش بینی خسارت ۴۰ درصدی به محصول انار در سربیشه، تصریح کرد: حداکثر سرعت باد در این شهرستان ۲۰ متر برثانیه بوده است که پیش بینی می‌شود که ۸۷ میلیون و ۹۰۸ هزار ریال مبلغ خسارت وارده به گندم در شهرستان سربیشه است.

وی در توضیح پیش بینی خسارت وارد شده به سایر محصولات باغی و زراعی در شهرستان سربیشه، بیان کرد: پیش بینی خسارت وارد شده طوفان بر محصول آلو ۳۹ درصد، سیب ۳۰ درصد و زردآلو ۲۰ درصد است.

کد خبر 2869016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha