توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند

شاهرود- ایرنا- معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: توجه به گسترش کشاورزی اقتصادی و دانش بنیان، رویکرد این وزارت‌خانه است که افزایش آن می‌تواند بهره‌وری را به نقطه قابل قبولی رسانده و زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم کند.

به گزارش ایرنا، سیدمجتبی خیام‌نکویی که رییس جمهور را در دور دوم سفر استانی به استان سمنان همراهی می‌کند، عصر پنجشنبه در نشست شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود اظهار کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۲۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی در کشور تولید می‌شد که این مقدار در سال گذشته به ۱۳۳ میلیون تن رسید.

وی بیان کرد: با وجود افزایش جمعیت کشور از ۳۶ میلیون در سال ۱۳۵۷ به حدود ۹۰ میلیون، ۸۰ درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور حاصل تلاش کشاورزان ایرانی است و بقیه مواد غذایی مورد نیاز با خروج ۱۴ تا ۱۶ میلیون دلار ارز و خرید از کشورهای دیگر تامین می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در بخش کشاورزی باید به جایگاهی برسیم که همه مواد غذایی مورد نیاز داخل را تولید کنیم و علاوه بر آن، گوشه چشمی هم به صادرات داشته باشیم.

خیام‌نکویی با اشاره به این‌که امنیت غذایی همپای امنیت ملی اهمیت دارد گفت: یکی از راه‌های رسیدن به هدف مهم تامین امنیت غذایی کشور، حمایت از مجموعه های دانش بنیان بخش کشاورزی و تسهیل صدور مجوز و فراهم‌کردن بازار محصولات آنان است.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم توجه فراوانی به تقویت امنیت غذایی کشور دارد که در راستای آن با فراهم کردن زمینه لازم، تحویل گندم از کشاورزان را از هفت میلیون تن در اولین سال فعالیت به افزون بر ۱۲.۵ تن رساند و این روند را با قدرت ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha