۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۵۲
کد خبر: 82221424
T T
۰ نفر
نمك نان‌ها به يك درصد كاهش مي‌يابد

تهران - ايرنا - معاون فني مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از كاهش ميزان نمك نان‌ها از 1.8 درصد به يك درصد بر اساس مصوبه شوراي عالي سلامت و امنيت غذايي كشور خبر داد.

به گزارش ايرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، محسن فرهادي با اعلام اين خبر افزود: در اسفند سال 94 در شوراي عالي سلامت و امنيت غذايي كشور كه به رياست رئيس جمهوري تشكيل شد، مصوبه‌اي درخصوص ارتقاي وضعيت كيفي نان، به خصوص نان سنتي تصويب شد.
وي گفت: براساس اين مصوبه مقرر شد سازمان ملي استاندارد، استاندارد اجباري استفاده از نمك در نان كه يك 1.8 درصد است را به يك درصد كاهش دهد.
فرهادي گفت: در اين راستا همه امور مرتبط با نظارت ها بر نان سنتي بر عهده مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت گذاشته شد و در اين خصوص يك كميته تخصصي ذيل دبيرخانه شوراي عالي سلامت تشكيل شد و سازمان هاي ذيربط برون بخشي از جمله سازمان ملي استاندارد و سازمان هاي درون بخشي مرتبط وزارت بهداشت در اين كميته شركت مي‌كنند.
معاون مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت از تهيه پيش نويس برنامه عملياتي در اين باره خبر داد و گفت: مقرر است كه بر اساس اين برنامه بتوانيم مصوبه‌اي را كه شوراي عالي سلامت و تغذيه به تصويب رسانده اجرا كنيم و تكاليفمان را انجام دهيم.
فرهادي از آماده شدن پيش نويس تفاهمنامه اي بين معاونت بهداشت وزارت بهداشت و رياست سازمان ملي استاندارد خبر داد و گفت: اين تفاهمنامه به زودي امضا مي شود و بر اساس آن تكاليف و توافقات طرفين كاملا چارچوب بندي مي‌شود.
وي گفت: براساس اين تفاهمنامه وزارت بهداشت و سازمان ملي استاندارد از توان و ظرفيت‌هاي يكديگر استفاده مي‌كنند. آزمايشگاه هاي سازمان ملي استاندارد در اختيار بهداشت محيط كشور قرار مي‌گيرد و اين سازمان نيز كمك مي‌كند تا نظارت هاي آزمايشگاهي وزارت بهداشت بر نان سنتي افزايش يابد.
معاون مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت افزود: در مجموع همه اقدامات مرتبط با عملياتي كردن مصوبه مهم شوراي عالي سلامت و امنيت غذا مبني بر « نظارت بر استاندارد نمك نان ها» توسط كميته كارشناسي عملياتي كردن مصوبه در حال انجام است.
وي افزود: اين مصوبه با چهار محور اساسي شامل؛ بهداشت فردي نانوا، رعايت بهداشت مواد غذايي واحد نانوايي، ابزار و تجهيزات و همچنين سازه و ساختمان نانوايي ها توسط همكاران بهداشت محيط و كار در حال پيگيري و انجام است.
معاون مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت با اشاره بر غيراستاندارد بودن برخي دستگاه‌هاي پخت نان گفت: نظارت و كنترل بر اين دستگاه ها نيز در دستور كار همكاران بهداشت محيط قرار داده شده است.
اجتمام(1)**3063 ** 1569
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه