۲۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۴۷
کد خبر: 82106736
T T
۰ نفر
رئیس هیات تجاری تركیه : تجار این كشور علاقه مند به تجارت با ایران هستند

تبریز - ایرنا - رئیس هیات تجاری تركیه گفت: تجار این كشور خصوصا تاجران بخش كشاورزی علاقه مند به تجارت و روابط بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران هستند.

« سافت كایلونچ» /saffet kaylonch/ در بازدید از باغ های مرند، اظهار كرد : مطالعات انجام گرفته نشان می دهد این شهرستان با داشتن آب و هوا و اراضی مناسب كشت درختان زردآلو، بازار مناسبی برای خرید این محصول و فروش آن در بازار تركیه است.
رئیس جهاد كشاورزی مرند نیز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تقاضای خرید محصول زردآلوی تولید شهرستان توسط تجار تركیه خبر داد و گفت: هیات تجاری تركیه از تعدادی باغ های میوه زردآلو منطقه دیدن كردند .
جلال رحیم زاده اظهار كرد : تجار تركیه ضمن اشاره به كیفیت بالای محصول زردآلوی مرند، خواهان انعقاد قرارداد برای خرید این میوه شدند.
وی به حضور تعدادی از تجار و كارشناسان بخش كشاورزی هلند و تركیه این هفته در مرند اشاره كرد و گفت: این شهرستان با تولید سالانه 44 هزارتن از سه هزار و 600 هكتار باغ های زردآلو ، به عنوان قطب تولید این محصول در آذربایجان شرقی محسوب می شود.
وی با اشاره به گرم بودن آب و هوا و شكوفه دهی زود هنگام درختان زردآلو منطقه افزود: بارش سنگین برف و سرمازدگی در اوایل سال جاری میزان تولید زردآلو را تا نصف تولید سال گذشته كاهش داده است.
رئیس جهادكشاورزی مرند پیش بینی كرد كه امسال 20 هزار تن انواع زردآلو در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.
رحیم زاده با تاكید بر كیفیت بالای زردآلو بیان كرد: فرآورده های زردآلوی مرند علاوه بر تامین مصارف داخلی، سالانه انواع برگه و قیسی آن از طریق بازارچه های سنتی به كشورهای آسیایی و اروپایی صادر می شود.
تجار تركیه بعد از بازدید از باغ های محصول زردآلو مرند به تركیه باز گشتند تا با هیات بلندپایه ای برای انعقاد قرارداد در هفته آینده در مرند حضور یابند.
روز سه شنبه نیز هیاتی پنج نفره متشكل از سرمایه گذاران و كارشناسان بخش كشاورزی هلند وارد مرند شدند و بعد از بازدید از اراضی كشت زعفران شهرستان متقاضی سرمایه گذاری و تولید این محصول شدند.
3093/518 / 2047/
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد