۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۸:۳۴
کد خبر: 82374665
T T
۰ نفر
نظام صنفي كشاورزي تشكلي مردم نهاد براي صيانت از حقوق كشاورزان است

رودان- ايرنا- معاون فرماندار رودان از نظام صنفي كشاورزي بعنوان تشكلي مردم نهاد و كشاورز محور براي دفاع و صيانت از حقوق بهره برداران بخش كشاورزي و رساندن صداي توليدكنندگان بخش كشاورزي به مسئولان ياد كرد.

به گزارش ايرنا' كورش نيك طبع چهارشنبه در ديدار با جمعي از كشاورزان روستاي كميز؛ با تاكيد بر ضرورت همگرايي، همراهي و همدلي كشاورزان و نظام صنفي كشاورزي در راستاي رشد و رونق بخش كشاورزي؛ اظهار داشت: نظام صنفي كشاورزي يك تشكل مردم نهاد است كه با استفاده از ظرفيت كشاورزان و براي احقاق حقوق آنان و برطرف كردن مشكلات اين بخش تشكيل شده است.
وي با بيان اينكه دولت تمام توان خود را براي برطرف كردن مشكلات فراروي بخش كشاورزي به كار بسته است؛ ايجاد نظام صنفي كشاورزي را از مهمترين اقدامات دولت در اين حوزه برشمرد.
نيك طبع ادامه داد: با راه اندازي اين تشكل بستري مناسب براي برطرف كردن مشكلات اين حوزه فراهم شده و چنانچه كشاورزان و بهره برداران بخش كشاورزي از اين ظرفيت و فرصت فراهم شده نهايت استفاده را ننمايند در حق خود ظلم و اجحاف روا داشته اند.
وي با بيان اينكه بستر سازي مناسب وظيفه اصلي دولت در زمينه ساماندهي بازار فروش محصولات كشاورزي است؛ توقع و انتظار كشاورزان مبني بر دخالت و ورود دولت در زمينه عرضه و تقاضاي محصولات كشاورزي را انتظار و خواسته اي نابجا دانست.
نيك طبع خاطر نشان كرد: كشاورزان و نظام صنفي كشاورزي بايد با گفت و گوي متقابل، تعامل سازنده، همكاري و هم انديشي مستمر؛ دوشادوش يكديگر در راستاي برطرف كردن مشكلات بخش كشاورزي گام بردارند.
وي بر ضرورت ساماندهي واسطه ها و خريداران در مركز خريد و فروش محصولات كشاورزي در شهرستان رودان از سوي متوليان امر تاكيد كرد و افزود: با ساماندهي واسطه ها دست افراد سودجو از بازار عرضه و تقاضا كوتاه و رشد و رونق بخش كشاورزي منطقه رقم خواهد خورد.
نيك طبع در بخش ديگري از سخنان خود با تبيين و تشريح برنامه ها، اهداف و سياست هاي دولت در راستاي ارائه خدمات مطلوب به آحاد مختلف جامعه؛ اظهار داشت: دولت تدبير و اميد همواره بر احقاق حق مردم تاكيد دارد و براي تحقق اهداف و پيشبرد برنامه ها نيازمند حمايت و همراهي بيش از پيش مردم است.
وي بستر سازي مطلوب و مناسب، تسهيل در امور و افزايش نشاط در جامعه را از اهداف اساسي دولت برشمرد و خاطر نشان كرد: نمونه بارز و شاخص آن در برجام نمايان شد و ايران اسلامي نشان داد؛ جنگ تنها راه برون رفت از بحران ها نيست و آنچه زمينه ساز حل مشكلات است؛ گفت و گوست.
در اين ديدار توليدكنندگان بخش كشاورزي خواستار برطرف كردن مشكلات و تنگناهاي فراروي بخش كشاورزي در شهرستان رودان شدند.
رودان با بيش از 118 هزار نفر جمعيت يكي از قطب هاي مهم كشاورزي استان هرمزگان محسوب مي شود و هم اكنون 43 هزار هكتار از وسعت منطقه به كشت محصولات كشاورزي اختصاص دارد و 80 درصد از جمعيت اين شهرستان بطور مستقيم و غير مستقيم در بخش كشاورزي، دامداري و صنايع وابسته به آن مشغول فعاليت هستند.
7196 /6048
خبرنگار: طيبه رحيمي ** انتشار دهنده : خليل تنيده

سرخط اخبار استان‌ها