۲۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۹

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان:

پست ۴۰۰ کیلوولت برق مرکز مازندران تابستان ۹۵ وارد مدار می شود

پست ۴۰۰ کیلوولت برق مرکز مازندران تابستان ۹۵ وارد مدار می شود

ساری - مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان گفت: پست ۴۰۰ کیلوولت مرکز مازندران و خط تغذیه آن تا تابستان ۹۵ وارد مدار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین افضلی پیش از ظهر یکشنبه در همایش ملی کاربرد سامانه ملی اطلاعات مکانی در صنعت آب وبرق کشور برجسته تر پروژه های این شرکت را احداث پست ۴۰۰ کیلو ولت مرکز مازندران و خط تغذیه آن اعلام کرد و گفت: امیداریم قبل از تابستان سال ۹۵ بهره برداری شود.

وی با اشاره به اینکه اولین کنفرانس جی آی اس در سال ۸۸ با ۹۰ مقاله و کنفرانس دوم نیز در سال ۹۲ با ۳۵۷ مقاله شروع شده است گفت: برای سومین کنفرانس در سال جاری حدود ۷۰۰ مقاله دریافت شد که پس از انجام داوری مقدماتی ۶۴۲ مقاله برای انجام داوری انتخاب شد.

وی درباره ترکیب مقالات دریافتی بیان داشت: ۱۵۴ مقاله مربوط به اندیشمندان مازندران و ۴۸۸ مقاله مربوط به صاحبنظران سایر استان های کشور بوده است و ترکیب مقالات دریافتی از صنعت و دانشگاه شامل ۵۱ مقاله از دانشگاههای سراسر کشور، ۴۷ مقاله از منابع آب ایران، ۶۴ مقاله ازآب و فاضلاب کشور و ۵۳۱ مقاله از صنعت برق کشور است.

حسین افضلی درباره صنعت برق مازندران و گلستان با بیان اینکه بیش از دو میلیون مشترک تحت پوشش این دو شرکت قرار دارند، بیان داشت: در سال های اخیر با رشد فزاینده مصرف برق روبرو بوده است که پاسخگویی این حجم تقاضا، توسعه وسیع تاسیسات تولید، انتقال و توزیع را می طلبد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران و گلستان ادامه داد: علیرغم انجام اقدامات مدیریت مصرف در بخش های تولید، انتقال و توزیع به دلیل افزایش شدید دمای هوا و استفاده از لوازم سرمایشی، رشد شدید مصرف همچنان یکی از معضلات اساسی است.

وی به تامین منابع مالی اشاره و اضافه کرد: برای توسعه اجتناب ناپذیر ظرفیت ها در بخش انتقال، منابع مالی معمول شرکت به هیچ وجه کفایت نمی کند و نیاز به سرمایه گذاری از سایر منابع است.

احداث ۱۳ پست و ۲۰۰ کیلومتر مدار خطوط انتقال و فوق توزیع با استفاده از فاینانس

افضلی ادامه داد: استفاده از فاینانس کشور چین به مبلغ حدود ۲۰۰ میلیون دلار شامل احداث ۱۳ پروژه پست و نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر مدار خط انتقال و فوق توزیع از جمله طرح هاست که با انجام مراحل نهایی انشاء الله بزودی شاهد انعقاد قرارداد تجاری و شروع عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

به گفته وی، استفاده از تسهیلات اعتباری بانک توسعه و تجارت اکو به مبلغ ۲۰ میلیون یورو از دیگر موارد و طرح ها است که پروژه ها انتخاب شده و موافقت بانک اکو نیز صادر شده و در حال انتخاب مشاور و پیمانکار برای اجرای پروژه ها هستیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان، مشکل اصلی صنعت برق در منطقه را در حال حاضر تولید و عدم به مدار آمدن دو نیروگاه مصوب در غرب و مرکز مازندران دانست و گفت: پیگیری های وسیع برای رفع مشکلات و عملیاتی کردن این پروژه ها با حمایت های معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و مدیرعالم شرکت توانیر در دست اقدام است.

۶۰۰ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک به شبکه برق متصل می شود

افضلی ادامه داد: از طرفی دیگر با توجه به فرصت های مناسب سرمایه گذاری در بخش تولید پراکنده و احداث نیروگاههای مقایس کوچک، شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان با ایجاد فضایی مناسب، تلاش گسترده ای را برای جذب سرمایه گذاری در این بخش در دست اجرا دارد که در آینده ای نزدیک حدود ۶۰۰ مگاوات از این نیروگاهها به شبکه برق منطقه متصل می شوند که نقش مهمی در تامین برق و کاهش افت ولتاژ و تلفات شبکه خواهند داشت.

رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل صنعت آب وبرق مازندران به صنعت آب استان اشاره کرد و گفت: آب یکی از محورهای اساسی در توسعه استان است و مازندران با متوسط بارندگی ۶۲۰ میلی متر از ۴.۵ میلیارد مترمکعب آب سطحی و ۱.۵ میلیارد متر مکعب آب زیرزمینی تجدید پذیر برخوردار است.

وی اظهار داشت: از اقدامات اساسی صنعت در استان، مهار و توزیع بهینه آب است که علیرغم اقدامات انجام شده و پروژه های در دست اجرا استان مازندران نسبت به میانگین کشوری فاقد جایگاه مناسب است که نیاز به سرمایه گذاری بسیار وسیع در این بخش دارد.

افضلی به پروژه های مهم بخش آب استان اشاره کرد و گفت: تامین آب شرب و بهداشتی از طریق احداث سدها و منابع آب سطحی و تصفیه در شهرهای مختلف استان برای ۱.۲ میلیون نفر جمعیت در دست اجراست.

کد خبر 2998501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha