استاندار فارس: توسعه زمین‌های کشاورزی در دستور کار نیست

شیراز- ایرنا- استاندار فارس، با اشاره به اهمیت کشاورزی و محیط زیست گفت: توسعه و افزایش مساحت زمین‌های کشاورزی در استان را در دستور کار نداریم و صرفا افزایش بهره وری با امکانات موجود را دنبال می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، یکشنبه در جلسه ستاد احیا تالاب‌های فارس افزود: پر کردن چاه‌های کشاورزی غیر مجاز و همچنین کنتوردار شدن چاه‌های کشاورزی در حوزه آبریز دریاچه‌های بختگان و طشک را را نیز به عنوان اولویت مهم دنبال خواهیم کرد.

او ادامه داد: اصلاح الگوی کشت، اصلاح اشتغال، عدم توسعه زمین‌های کشاورزی، پلمب چاه‌های غیر مجاز، نصب کنتورهای هوشمند، لایروبی آبراهها و کاهش تبخیر هر کدام در احیای تالاب‌ها نقش دارند که باید سهم هر کدام مشخص و برای عملیاتی شدن آن برنامه ریزی شود.

وی، خشک شدن دریاچه‌ها و تالاب‌ها را دارای آثار مخرب و جبران ناپذیر زیست محیطی دانست و اظهار کرد: لذا نباید اجازه داد که شرایط به گونه‌ای پیش رود که از کنترل خارج شود.

استاندار فارس: توسعه زمین‌های کشاورزی در دستور کار نیست

همه مجموعه ها در حفظ محیط زیست نقش دارند
استاندار فارس، با بیاین اینکه حفظ محیط زیست منحصرا وظیفه سازمان محیط زیست نیست گفت: تمام دستگاه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و حتی مردم در حفاظت از محیط زیست نقش اساسی و حیاتی بر عهده دارند.

ایمانیه افزود: در همین راستا ایجاد یک سامانه با بهره گیری از هوش مصنوعی که وظایف هر دستگاه در قبال محیط زیست و احیای تالاب ها و دریاچه ها و میزان تحقق آنرا به طور مداوم و مستمر رصد کند ضروری است.

وی، با اشاره به طرح پژوهشی اساتید دانشگاه شیراز برای احیای دریاچه‌های بختگان و طشک گفت: این طرح باید در معرض دید عموم قرار گیرد تا بتوان از نظرات کارشناسان و صاحب نظران در تکمیل آن استفاده کرد.

او ادامه داد: پس از تصویب طرح پژوهشی تمام دستگاه‌ها مکلفند اعتبار لازم برای پیشبرد اهداف و وظایفی که برای آنها تعریف شده را تامین کنند.

پاسخ قاطع به جنایت های رژیم صهیونیستی کام مردم را شیرین کرد
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به افتخارآفرینی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در پاسخ به جنایت های رژیم صهیونیستی گفت: این پاسخ قاطع و هوشمندانه، کام ملت بزرگ ایران را شیرین کرد.

ایمانیه افزود: نگاه خداوند متعال و دعای شهدا و خانواده ایشان به کمک دلاور مردان جمهوری اسلامی ایران آمد تا بار دیگر کام ملت ایران عزیز را شیرین نمایند.

وی ادامه داد: البته دشمنان همواره سعی می‌کنند شیرینی این نمایش قدرت و اظهار اراده ایران اسلامی را به کام مردم تلخ کنند اما به لطف خداوند متعال موفق نخواهند شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha