۲۳ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۰۲
کد خبر: 82029752
T T
۰ نفر
مصرف زياد كباب گوشت قرمز يكي از عوامل ابتلا به سرطان است

ايلام - ايرنا - يك كارشناس تغذيه گفت: مصرف بيش از حد كباب زغالي گوشت قرمز يكي از عوامل اصلي ابتلا به سرطان در افراد است.

مينا حسن پور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: بافت و مواد گوشت قرمز به واسطه چربي و ارتباط مستقيم با زغال در هنگام كباب، بسيار پيچيده شده و سرطان زا مي شود البته همين گوشت قرمز اگر بخار پز يا سرخ شود از ميزان سرطان زايي آن كم خواهد شد.
وي به مردم توصيه كرد كه براي داشتن يك سبد غذايي سالم بيشتر از گوشت ماهي و در مرحله بعد گوشت مرغ استفاده كنند و تا آنجايي كه مي توانند گوشت قرمز را كمتر مصرف كنند.
حسن پور تاكيد كرد: با وجود اينكه گوشت قرمز سرشار از پروتئين و ويتامين و آهن است كه براي كم خوني مناسب مي باشد اما بايد دقت داشت كه به همان اندازه افراط در مصرف آن موجب افزايش كلسترول، فشار خون و سرطان دستگاه هاي گوارشي مي شود.
وي يادآور شد: گوشت ماهي داراي بافتي بسيار نرم بوده و حتي مصرف آن براي كودكان بسيار راحت است ضمن اينكه سرشار از امگا 3 است و يك غذاي سالم محسوب مي شود.
اين كارشناس تغذيه گفت: مصرف محدود گوشت قرمز، افزايش وعده هاي مصرف ماهي و سبزيجات و ميوه جات موجب حفظ سلامتي و تندرستي افراد شده و نقش مهمي در سلامت آنان دارد.
وي از خانواده ها خواست كه از همان ابتدا با رعايت فرهنگ صحيح مصرف مواد غذايي سالم، كودكان خود را با تغذيه سالم آشنا كنند و ذائقه آنان را به مواد غذايي نظير ماهي و سبزيجات و ميوه جات عادت دهند.
حسن پور اضافه كرد: رعايت تغذيه سالم، ورزش و تحرك و همچنين پرهيز از مصرف دخانيات علاوه بر حفظ سلامتي و تندرستي افراد موجب شادابي و افزايش طول عمر آنان مي شود.
وي افزود: افراد سالم، كارآمد بوده و از بهره وري بالاتري بهره مند هستند و يك جامعه سالم و موفق را تشكيل مي دهند.
به گزارش ايرنا، سرانه مصرف گوشت قرمز به ويژه به صورت كباب در استان ايلام بسيار بالا است.
7177/9002

سرخط اخبار استان‌ها