۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۳
کد خبر: 81689659
T T
۰ نفر
تعداد افراد متاثر از بحران در دهه گذشته دو برابر شده است

تهران - ایرنا- معاون دفتر صندوق جمعیت ملل متحد (UNFPA) در تهران از دو برابر شدن افراد متاثر از بحران در دهه گذشته در سراسر جهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سودابه احمدزاده روز سه شنبه در سمینار رویكرد كاهش خطر در بلایای طبیعی گفت: انتظار می رود این تعداد همچنان افزایش یابد.

احمد زاده، افزود‌: عواملی نظیر توسعه سریع و بی برنامه شهرنشینی، افزایش عوامل زیست محیطی و تغییرات اقلیمی، عواقب زیانبار بلایای طبیعی را افزایش می دهد.

این مقام مسوول دفتر صندوق جمعیت ملل متحد در تهران تاكیدكرد: در نتیجه این نیاز ضرورت افزایش كمك های بشر دوستانه افزایش می یابد.

معاون دفتر صندوق جمعیت ملل متحد افزود: نتایج برخی مطالعات نشان می دهد كه احتمالا در سال 2030 شمار جمعیتی كه در 49 كشور جهان در معرض خطرهای ناشی از بلایای طبیعی و تغییرات اقلیمی قرار دارند به 325 میلیون تن خواهد رسید.

احمد زاده در ادامه گفت:در سال 2060 میلادی،‌ 192 میلیون تن در دشت های سیلابی سواحل آفریقا و آسیا آسیب خواهند دید. بنابراین لازم است با توجه و تمركز بیشتر به كشورها كمك كنیم تا آن ها در رابطه با مقاومت در برابر بحران و تطابق با شرایط و بهبود سریع پس از وقوع حوادث بهتر عمل كنند.

احمدزاده اضافه كرد: نخستین قدم مهم در این خصوص این است كه عوامل محدود كننده توانایی افراد و جوامع را در كاهش آسیب و مدیریت خطر شناسایی كنیم.

نامبرده افزود: بر همه مسوولان مدیریت بحران مسلم است كه كمك های بشردوستانه باید در قالب بافت محلی ارایه شود یعنی نیازهای ویژه فردی و گروهی از جمله نیازهای كودكان،‌ زنان، سالمندان و افراد با ناتوانی های خاص و یا آسیب پذیرترین اقشار جوامع را باید شناسایی كرد و به آنان پاسخ مناسب داد.

وی خاطرنشان كرد: آسیب پذیری در شرایط بحران تشدید می شود كه نتیجه آن می تواند شیوع بیماری ها و حتی بحران باشد.

معاون دفتر صندوق جمعیت ملل متحد در تهران تاكید كرد:رسیدگی به نیازهای آسیب پذیرترین اقشار همواره از وظایف اصلی همه دست اندركاران و امدادگران در شرایط بحرانی به شمار می آید.

احمد زاده گفت: در این خصوص صندوق جمعیت ملل متحد در سراسر جهان با پشتیبانی و تقویت ظرفیت فنی شركای اجرایی خود برای پاسخگویی به نیازهای جامعه با آنان همكاری می كند.

وی در خصوص فعالیت این صندوق در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز با صندوق جمعیت ملل متحد همكاری خوبی داشته است.

اجتمام(3)**3377**ل.الف.ی**1776
۰ نفر