كاهش جوجه ريزي افزايش قيمت گوشت مرغ در استان مركزي را رقم زده است

اراك - ايرنا - رئيس اتحاديه مواد پروتئيني استان مركزي گفت: افزايش قيمت گوشت مرغ در تابستان امسال در اين استان به علت كاهش جوجه ريزي در واحدهاي مرغداري استان هاي شمالي كشور است.

امير زندي روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: نوسان و افزايش قيمت گوشت مرغ در اين استان ناشي از بالا بودن دماي هوا در استان هاي شمالي و جوجه ريزي كم توسط واحدهاي مرغداري ها است كه پيش بيني مي شود تا پايان تابستان تداوم داشته باشد.
وي اظهار كرد:مردم هرسال به علت افزايش دما با نوسان قيمت گوشت مرغ مواجه مي شوند و اين مشكل از وايل فصل پاييز به تدريج حل مي شود.
زندي گفت: شركت پشتيباني امور دام جهاد كشاورزي به منظور كمك به مصرف كنندگان، عرضه مرغ منجمد در فروشگاه هاي تحت پوشش در اين استان را آغاز كرده است.
رئيس اتحاديه مواد پروتئيني استان مركزي گفت: افزايش قيمت گوشت مرغ موجب شده تا قدرت خريد مردم با توجه به ركود موجود در بازار كاهش پيدا كند و در نتيجه آحاد جامعه در اين شرايط خواستار نظارت بيشتر بازرسان براي حمايت از حقوق مصرف كنندگان هستند.
زندي افزود: صنعت و معدن، متولي قيمت گذاري گوشت مرغ است و مجموعه اصناف استان مركزي بارها خواستار نظارت بر روند قيمت گذاري گوشت مرغ شده اند تا در نظارت بازار همكاري داشته باشند و اين مهم تاكنون بي نتيجه بوده است.
وي اظهار كرد: نوسانات قيمت گوشت مرغ در بازار استان مركزي موجب ترديد در تصميم گيري و برنامه ريزي توليدكننده اين منطقه به عنوان قطب توليد مواد پروتئيني در گوشت سفيد مي شود.
وي در ادامه گفت: گوشت قرمز در استان مركزي افزايش قيمت ندارد و قيمت مصوب آن از سال گذشته تغييري نداشته و اكنون هر كيلوگرم گوشت گوسفند با 340 هزار ريال و و راسته گوسفند بدون دنبه با 430 هزار ريال در اختيار خريداران قرار مي گيرد.
600 واحد صنفي مواد پروتئيني گوشت سفيد و قرمز در استان مركزي فعاليت دارند.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهيمي***انتشاردهنده:مژگان حيدري

سرخط اخبار استان‌ها