۲۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۵۶
کد خبر: 82106704
T T
۰ نفر

برداشت چغندرقند از مزارع گيلانغرب آغاز شد

۲۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۵۶
کد خبر: 82106704
برداشت چغندرقند از مزارع گيلانغرب آغاز شد

قصرشيرين- ايرنا- مدير اداره جهاد كشاورزي گيلانغرب؛ از آغاز كار برداشت چغندر قند از 42 هكتار مزارع اين شهرستان خبر داد.

سعيد حيدرپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: پيش بيني مي شود با عملكرد 60 تن در هر هكتار در مجموع 2 هزار و 700 تن چغندر قند برداشت و تحويل كارخانه هاي قند اسلام آباد و بيستون شود.
وي اظهار داشت: محصول چغندر قند براي نخستين بار در گيلانغرب كشت شد و اكنون كه به مرحله برداشت رسيده است بازدهي مطلوبي داشته است.
وي اظهار كرد: با توجه به بازدهي مطلوبي كه كشت آزمايشي اين محصول در سال گذشته داشت، نسبت به كشت وسيع چغندر قند در اراضي گيلانغرب اقدام شد.
حيدرپور با بيان اينكه تغيير الگوي كشت در دستور كار جهاد كشاورزي استان قرار گرفته است، اضافه كرد: اصلاح خاك و صرفه جويي 50 درصدي در مصرف آب از مزاياي كشت پاييزه چغندرقند است ضمن اينكه برداشت آن در اين فصل كه كارخانه هاي قند اسلام آباد و بيستون با ركود مواجه هستند، باعث مي شود اين كارخانه ها فعال و از اشتغالزايي لازم برخوردار باشد.
شهرستان گيلانغرب با بيش از 72 هزار تن جمعيت در غرب استان كرمانشاه داراي 41 هزار اراضي كشاورزي و باغي است و ساليانه 118 هزار تن انواع محصولات در اين منطقه توليد مي شود كه توليد برخي محصولات كشاورزي مانند انگور ياقوتي، برنج و پسته منحصر به فرد است.
7079/7398/3012/8066

سرخط اخبار استان‌ها