۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۱۱
کد خبر: 82220855
T T
۰ نفر
آغاز تلاش ها براي جهش كشت دانه هاي روغني در كشور

كرج- ايرنا- معاون وزير جهاد كشاورزي در امور زراعت با اشاره به آغاز بسيج براي جهش در كشت دانه هاي روغني، گفت: براي نخستين بار در كشور، دانه روغني كلزا درسال زراعي آينده در سطح 200 هزار هكتار كشت مي شود.

عباس كشاورز روز سه شنبه در حاشيه گردهمايي سالانه غلات كه در موسسه تحقيقات، تهيه و اصلاح نهال و بذر برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، افزود: در سال زراعي جاري اين محصول در سطح 60 هزار هكتار از اراضي كشاورزي كشت شده بود.
وي با اشاره به افزايش 30 درصدي توليد دانه هاي روغني در سال زراعي جاري، اظهار داشت: اين محصول به ميزان 90 هزار تن از مزارع برداشت شده است.
كشاورز ارايه بسته هاي حمايتي، تامين اعتبار وتسهيلات مناسب، بيمه ي محصول و خريد به موقع از كشاورزان، تامين بذر و خدمات پشتيباني را از جمله موارد براي تشويق كشاورزان براي كشت كلزا عنوان كرد.
وي با اشاره به اجراي طرح هاي اقتصاد مقاومتي در حوزه جهاد كشاورزي، گفت: يكي از سياست هاي ما در اقتصاد مقاومتي كاهش سطح زير كشت بعضي از محصولات همچون گندم است و به دنبال كشت و معرفي محصولات جديد هستيم.
معاون وزير جهاد كشاورزي افزود: يكي ديگر از برنامه ها براي سال زراعي آينده توسعه دو برابري كشت پاييزه چغندر قند به ميزان 18 هزار هكتار است.
وي افزايش كشت بعضي از محصولات همچون ارزن و سورگوم را از ديگر برنامه ها براي سال زراعي اينده عنوان كرد و ادامه داد: رونق كشت پاييزه حبوبات از ديگر برنامه هاست به طوريكه قرار است براي نخستين بار 15 هزار هكتار نخود در فصل پاييز كشت شود.
كشاورز بيان داشت: اين ميزان كشت تا سه سال اينده به 40 تا 50 هزار هكتار مي رسد.
6156/1535

سرخط اخبار استان‌ها