۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۵۴
کد خبر: 85416538
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۲۷ هزار تن کود کشاورزی به استان یزد تحویل داده شد

یزد- ایرنا - مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد سهمیه کود تخصیصی به استان در سالجاری را ۳۲ هزار و ۵۱۴ تن بیان کرد و گفت: که از این میزان ۲۷ هزار و ۴۶۰ تن به استان تحویل داده شده است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد، "محمد حسن زارعیان " افزود: ۲۱ هزار و ۶۴۰ تن آن توسط ۶۰ کارگزار استان بین کشاورزان توزیع شد.

وی اظهار کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان علاوه بر تامین کود، مسئولیت تأمین و توزیع سم برای کشاورزان را نیز بر عهده دارد، در سال جاری مقدار ۴ هزار و ۴۱۷ کیلو سم در استان یزد توزیع شده است.

این مسئول اظهار داشت : استان یزد دارای سه کارخانه تولید کننده کود بوده، که یکی از این واحدها بزرگترین تولید کنندگان کود سوپرفسفات تریپل در کشور با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن کود در سال است ، این کارخانه در سال جاری موفق شده است که ۳۲ هزار تن کود تولید و به چرخه توزیع کشور وارد کند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی اضافه کرد:همچنین دیگر واحد که تولید کننده کود فسفات ۱۳ درصد و سوپر فسفات ساده با ظرفیت تولید ۸۰ هزار تن در سال است و حدود ۳۳ هزار تن کود تولید و به سراسر کشور ارسال می کند.

وی خاطرنشان کرد: دیگر شرکت هم تولید کننده کود سولفات پتاسیم پودری با ظرفیت حدود ۱۰ هزار تن در سال است و در ۱۴۰۲ حدود ۳۵۰۰ تن کود تولید و به سراسر کشور ارسال کرد.

وی اظهار کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در سال ۱۴۰۲ عملکرد خوبی در زمینه تأمین و توزیع کود داشته و حدود هفت هزار تن انواع کود کشاورزی برای کشت پاییزه توزیع کرده که رشد ۲۳ درصدی را به نسبت سال قبل نشان میدهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha