پرورش دهندگان ماهی و دامداران مراقب وزش باد باشند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به وزش باد به پرورش دهندگان و دامداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  غلامی گفت: با توجه به پیش بینی گرد و غبار و کاهش اکسیژن استخر به پرورش دهندگان ماهی توصیه می شود که نسبت به هوادهی استخرها اقدام کنند.

به گفته او، بنابر شرایط جوی تولیدکندگان نسبت به استحکام، تهویه و تنظیم دمای گلخانه ها و دامداری اقدام کنند.

غلامی می گوید: کشاورزان به منظور کاهش تبخیر، محلول پاشی و سم‌پاشی را در اوایل صبح انجام دهند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: عشایر و دامداران در هنگام عبور از ارتفاعات، مسیل ها و رودخانه ها احتیاط لازم را انجام دهند، همچنین به سبب وزش باد دامداران نسبت به انتقال دام ها از واحدهای فرسوده و مستهلک اقدام کنند.

براساس اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۰ درصدی و دوره نرمال بلندمدت کاهش ۲۸ درصدی را نشان می دهد.

براساس آخرین نقشه های هواشناسی امروز در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می رود. طی روزهای جمعه و شنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب برخی استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان و هرمزگان، شمال آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی رشد ابر گاهی رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می رود.

جمعه با شکل گیری متناوب توده گرد و خاک بر کشور سوریه و عراق و نفوذ آن به نیمه غربی و گسترش تدریجی آن به مناطق مرکز و دامنه های جنوبی البرز در استان های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و بتدریج مرکز و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز گرد و غبار، کاهش دید افقی و کیفیت هوا پدیده غالب است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر 52931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =