۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۷
کد خبر: 81859829
T T
۰ نفر
توجه به كیفیت و هزینه تمام شده كالا، لازمه توسعه صادرات است

شیراز- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی فارس گفت: موفقیت توسعه صادرات غیر نفتی تنها زمانی رقم خواهد خورد كه هزینه تمام شده كالا در پایین ترین سطح و كیفیت آن در بالاترین سطح ممكن باشد.

فریدون فرقانی، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن تاكید بر لزوم تغییر نگاه مسوولان به موضوع صادرات افزود:توجه به كیفیت در تولید كالا نه تنها در دراز مدت منافع صادر كننده را تامین و حفظ می كند بلكه آن كالا پس از مدتی به یك برند موفق در بازار و در میان مصرف كنندگان تبدیل خواهد شد.
وی ادامه داد: اگر به دنبال كاهش قیمت تمام شده و حضور در بازار رقابتی هستیم باید به مواردی از جمله كاهش بهره وری، كاهش ضایعات و استفاده از ماشین آلات مدرن و برخوردار از تكنولوژی روز توجه ویژه داشته باشیم.
فرقانی، ضمن تاكید بر لزوم تلاش برای بازگشت جایگاه و اهمیت مقوله صادرات به بخش تجارت كشور گفت: گسترش و توسعه صادرات غیر نفتی نیازمند فراهم شدن زیرساخت ها و فضای مناسب است و تدوین سیاست های زیربنایی و اصولی می تواند به پی ریزی پایه های صادرات كمك كند.
وی اظهار كرد: رونق صادرات علاوه بر اینكه در شرایط ركود به اقتصاد كشور كمك خواهد كرد در دوران پس از ركود نیز زمینه ساز رشد مطلوب اقتصادی خواهد شد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی فارس، پایبندی به تعهدات در قراردادها، بسته بندی مناسب محصولات صادراتی، تلاش برای بهبود شاخص های ثبت، كاهش دخالت و مالكیت دولت، ارائه مشوق های صادراتی به شكل نقدی یا غیر نقدی هدفمند از سوی دولت، توسعه روابط تجاری آزاد، جذب سرمایه گذاران خارجی و تهسیل در اعطای خطوط اعتباری و صدور ضمانت نامه ها توسط بانك ها را از دیگر الزامات آماده سازی زمینه توسعه صادرات برشمرد.ك/3
6122 /1876

سرخط اخبار استان‌ها