۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۵۰
کد خبر: 82073799
T T
۰ نفر

ضرورت توسعه تجارت محصولات حلال

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۵۰
کد خبر: 82073799
ضرورت توسعه تجارت محصولات حلال

كرج-ايرنا-رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان البرز گفت: كشور ما از امكانات و ابزارهاي لازم براي توسعه صادرات محصولات حلال برخوردار است و بر اين اساس ساماندهي و توسعه آن ضروري است.

رحيم بنا مولايي روز شنبه در دومين نشست شوراي گفت وگو دولت و بخش خصوصي در سال جديد كه با حضور استاندارد برگزار شد، افزود: بسياري از كشورهاي جهان به دنبال بدست آوردن بازار حلال هستند.
وي تصريح كرد:‌ جمهوري اسلامي ايران با وجود اينكه يك كشور اسلامي است زير يك درصد از اين تجارت را در اختيار دارد.
وي با اشاره به اينكه مالزي و تركيه سهم بزرگي از بازار حلال را به خود اختصاص داده اند اظهار كرد: استان البرز آمادگي دارد براي گرفتن سهمي از بازارهاي بين‌المللي غذاي حلال با اين كشور ها همكاري كند.
رئيس پارلان بخش خصوصي استان البرز بيان كرد: توليد محصولات غذايي حلال و عرضه اين محصولات در بازارهاي اروپايي از ديگر برنامه هاي اتاق بازرگاني البرز است.
اعزام هيات تجاري البرز به روسيه
بنا مولايي با اشاره به برنامه ريزي اتاق بازرگاني البرز در اعزام هيات تجاري به روسيه گفت: اين هيات تجاري در تاريخ 10 الي 15 خرداد ماه همزمان با نمايشگاه بين المللي حلال مسكو به سرپرستي استاندار البرز به كشور روسيه اعزام خواهد شد.
بنا مولايي ، نشست تخصصي با سفير و مسئول اقتصادي سفارت و رايزن بازرگاني جمهوري اسلامي ايران ، همايش تجاري در اتاق بازرگاني روسيه و برگزاري ميزهاي تجاري، سفر به شهر ايوانوا و ملاقات با مقامات رسمي و دولتي اين استان و برگزاري همايش تجاري در اتاق بازرگاني ايوانوا را از جمله برنامه هاي هيات تجاري خواهد بود.
لزوم تشكيل ستاد رونق واحدهاي توليدي در استان البرز
رئيس اتاق بازرگاني البرز در بخش ديگر اظهاراتش پيشنهاد كرد: با توجه به وضعيت كنوني و ركود حاكم بر واحدهاي صنعتي و ورشكستگي و تعديل نيروي انساني اين واحدها لازم و ضروري است كه ستاد رونق واحدهاي توليدي در اين استان تشكيل شود.
وي ادامه داد: حضور سازمان صنعت و معدن، شركت شهرك هاي صنعتي استان و اداره كل جهاد كشاورزي در اين ستاد ضوري است.
بنا ولايي تاكيد كرد: بايد مشكلات واحدهاي صنعتي استان مورد بررسي قرار گيرد مشكلات انها طبقه بندي در زمينه محل فروش، و مورد بررسي قرار گيرد.
بنا مولايي خاطرنشان كرد: واحدهاي صنعتي كوچك و متوسط نقش بسزايي در رونق اقتصادي استان داشته كه برنامه ريزي براي احيا فعاليت آنها ضروري است.
وي تاكيد كرد: تنها راه رسيدن به اهداف مورد نظر مقام معظم رهبري در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي چاره انديشي براي رفع موانع و مشكلاتي است كه در سه دهه اخير در مسير رشد و توسعه كشور با آن مواجه هستيم.
وي با اشاره به تشكيل جلسات و نشست هاي متعدد پس از اجراي برجام در اين استان، اظهار كرد: در اين جلسات شعارهاي زيبايي در زمينه تحقق اقتصاد مقاومتي مطرح شده، اما اين شعارها در صورتي تبديل به اقدام و عمل خواهد شد كه ميان تمام مسئولان ذيربط همكاري، همدلي و هم افزايي به معناي واقعي كلمه حاكم شود.
7411/1535

سرخط اخبار استان‌ها