رسانه هاي حرفه اي سفيران توسعه رفاه اجتماعي و سلامت در جامعه هستند

اراك - ايرنا - مديركل تامين اجتماعي استان مركزي گفت: رسانه هاي حرفه اي سفيران توسعه رفاه اجتماعي و سلامت در جامعه هستند و بايد به بهترين شكل صداي نهادهاي خدمات اجتماعي به ويژه تامين اجتماعي را به گوش مردم و دينفعان برسانند.

كيومرث طهماسبي روز سه شنبه در جريان بازديد مديران بيمه و درمان تامين اجتماعي ازخبرگزاري جمهوري اسلامي استان مركزي افزود: سازمان تامين اجتماعي با پوشش خدماتي 65 درصد جمعيت استان مركزي عايله مندترين دستگاه خدمات اجتماعي در حوزه بيمه اي و سلامت است كه توانسته در سايه كار تخصصي، پاكدستي و برنامه محوري رضايتمندي مناسبي را در جامعه ايجاد كند.

وي در اين ديدار كه به مناسبت هفته بهزيستي و تامين اجتماعي انجام شد، اضافه كرد: يكي از تكاليف مهم رسانه در تقويت پيوست هاي اجتماعي و فضاسازي براي بهترين خدمات است و در اين خصوص نياز است كه قوانين و برنامه هاي سازمان تامين اجتماعي كه طيف بزرگي از ذينفعتان را شامل مي شود به درستي و شايستگي به مردم اطلاع رساني شود.

مديركل تامين اجتماعي استان مركزي اضافه كرد: برخي انحرافات از تكاليف تخصصي در دولت پيشين در اين سازمان ظلم بزرگي به خانواده زحمتكش و پاكدست تامين اجتماعي بود كه در رويكرد جديد دولت اين نواقص اصلاح شده و راهبردهاي كليدي و اثرگذار در تصميم سازي هاي حوزه بيمه اي و سلامت در دست انجام است.

طهماسبي خاطرنشان كرد: درحال حاضر 293 هزار نفر بيمه شده اصلي، 55 هزار نفر مستمري بگير و پنج هزار نفر دريافت كننده بيمه بيكاري از مزاياي خدمات تامين اجتماعي استان مركزي بهره مند هستند.

وي بيان كرد: استان مركزي به دليل صنايع باسابقه نسبت ضريب پشتيباني كمتري نسبت به كشور در حوزه تامين اجتماعي دارد و مفهوم اين جمله اين است كه در استان مركزي تعداد بيشتر بازنشسته به تناسب بازنشتگان ساير استان ها وجود دارد كه نسبت هزينه كرد به درآمد را سنگين تر مي كند.

مديركل تامين اجتماعي استان مركزي خاطرنشان كرد: 190 هزار بيمه شده اجباري اين استان در 23 كارگاه به فعاليت اشتغال دارند و يكصد هزار نفر از بيمه شدگان تامين اجتماعي استان از معافيت هاي خاص استفاده مي كنند.

طهماسبي شعار تامين اجتماعي را شفافيت در عمل، پاسخگويي كيفي و ارتقاي رضايتمندي خدمات بگيران عنوان كرد و يادآور شد: توسعه خدمات اينترنتي از جمله اعلام سوابق بيمه اي در فضاي مجازي، نام نويسي رايانه اي، صدور دفترچه و ده ها خدمات ديگر را از اقدامات اين سازمان در تحقق اين شعار عنوان كرد.

وي گفت: تمامي گروههاي هاي خاص بيمه شده تامين اجتماعي از طريق اينترنت قادر به دريافت خدمات از اين سازمان هستند و نيازي به مراجعه حضوري به شعبه هاي بيمه اي نيست.

مديركل تامين اجتماعي استان مركزي خاطرنشان كرد: كارت سلامت الكترونيك كه مقدمات آن در سال 1386 در تامين اجتماعي كليد خورد به همت مديران دولت تدبير و اميد از ركود چند ساله خارج شده و پيش بيني مي شود ظرف دو سال آينده به عنوان سيستم هوشمند سلامت براي رضايتمندي و خدمات كيفي مردم بهره برداري شود.

طهماسبي عنوان كرد: واگذاري خدمات به حوزه خصوصي و شعب اقماري با هدف كاهش حجم انباشته خدمات و پايين آوردن ازدحام از خدمات موثر تامين اجتماعي است كه در حال حاضر بالغ بر 160 شعبه كارگزاري و 240 شعبه اقماري ارايه خدمت دارند.

وي گفت: احياي موسسه پژوهشي تامين اجتماعي كه در دولت قبل تعطيل شده بود به عنوان مغز متفكر تامين اجتماعي راهبري موثري را به صورت علمي و تخصصي براي اين حوزه حساس و مهم فراهم كرده است.

مديركل تامين اجتماعي استان مركزي افزود: از راهبردهاي اولويت دار اين سازمان توسعه خدمات فرهنگي و رفاهي كاركنان و مستمري بگيران، راهبردهاي اساسي در حوزه صيانت از حقوق شهروندي؛ عفاف و حجاب و امر به معروف و نهي از منكر و همچنين مشاركت برنامه اي و اصولي در هدفگذاري براي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي است كه درمورد اقتصاد مقاومتي دومين دوره همايش هاي كاربردي استان ها از مهرماه امسال آغاز مي شود.



*** مديريت درمان تامين اجتماعي در تحقق راهبردهاي تحول سلامت پيشگام است

مدير درمان تامين اجتماعي استان مركزي نيز گفت: سلامت مهمترين سرمايه كشور است و مديريت درمان تامين اجتماعي همگامي با اقدامات هدفمند نظام تحول سلامت را وظيفه دانسته و براي تحقق اين راهبردها پيشگام است.

دكتر بابك عدلي افزود: تامين اجتماعي توليد كننده 15 درصد خدمات درماني كشور و به عنوان اولين خريدار درمان كشور، در كنار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته و پيوست هاي كاري هدفمند را مهمترين عامل در ارتقاي سلامت كشور مي داند.

وي گفت: درحال حاضر 850 هزار نفر از جمعيت يك ميليون و 414 هزار نفري استان مركزي (معادل 65 درصد) زير پوشش خدمات تامين اجتماعي قرار دارند و مديريت درمان اين سازمان در اين استان از طريق سه بيمارستان ملكي در اراك، شازند و ساوه و شش مركز درمانگاهي به مردم ارايه خدمت دارد.

مدير درمان تامين اجتماعي استان مركزي اظهار كرد: در حوزه خدمات درمان غيرمستقيم ، مديريت درمان استان از يكهزار مركز پاراكيلينيكي و درماني خريد خدمت دارد.

دكتر عدلي توضيح داد: پارسال سه ميليون و 662 هزار نفر از مردم استان مراجعه سرپايي به مراكز درماني تامين اجتماعي داشته اند كه ميزان مراجعات به ازاي كل جمعيت استان دو و نيم بار در سال و به ازاي جمعيت بيمه شده چهار بار در سال بوده است.

وي ، ميانگين ضريب اشغال تخت در بيمارستان هاي تامين اجتماعي استان مركزي را 85 درصد اعلام كرد و گفت: درحال حاضر بيمارستان هاي استان جز شلوغترين مراكز درماني ملكي در كشور است.

مدير درمان تامين اجتماعي استان مركزي گفت: در سه سال گذشته ارتقاي هتليگ بيمارستاني در مراكز درماني امام خميني( ره ) اراك و شهيد چمران ساوه انجام شده و درسال جاري نيز بهبود كيفي هتليگ بيمارستان شازند كليد خورده است.

دكتر عدلي، جذب پزشكان متخصص و فوق تخصصي در بدنه درمان تامين اجتماعي را در دو سال اخير يكي از عوامل ارتقاي رضايتمندي از حوزه سلامت اين سازمان در استان مركزي عنوان كرد.

وي ادامه داد: در برنامه اعتبار بخشي بيمارستاني كشور هر سه بيمارستان تامين اجتماعي استان مركزي عنوان درجه يك عالي از ورات بهداشت گرفته اند و بيمارستان امام خميني (ره) اراك نيز رتبه يك كشوري را در بين بيمارستان هاي تامين اجتماعي كشور كسب كرده است.

مدير درمان تامين اجتماعي استان مركزي با بيان اينكه بيمارستان تامين اجتماعي شازند تنها مركز درماني موجود در اين منطقه است گفت: درحال حاضر خدمات درماني متخصصان در اين بيمارستان به صورت مقيمي و شبانه روزي است.

دكتر عدلي افزود: سه مركز درمانگاهي تامين اجتماعي در شهرستان هاي خمين، دليجان و تفرش در دست ساخت است كه در نيمه دوم امسال در مدار بهره برداري قرار مي گيرند.

وي اظهار كرد: ايرنا به عنوان رسانه حرفه اي در كشور و استان به شايستگي در حوزه اطلاع رساني، آسيب شناسي و راهبري كارشناسي برنامه هاي حوزه سلامت وارد شده و نگاه تخصصي اين رسانه در كنار برنامه هاي تخصصي حوزه سلامت اثرگذاري دارد.



*** اطلاع رساني حرفه اي سرلوحه امور ايرنا است

رئيس خبرگزاري جمهوري اسلامي استان مركزي نيز گفت: ايرنابه عنوان رسانه رسمي نظام جمهوري اسلامي ،اطلاع رساني حرفه اي را سرلوحه امور خود قرار داده است.

علي حيدر شاه حسيني افزود: شفافيت و دوري از حب و بغض هاي شخصي و گروهي از ويژگي هاي اطلاع رساني حرفه اي است كه به دقت در ايرنا مورد توجه قرار مي گيرد.

وي تفاوت قائل شدن ميان تبليغ و خبر را از ديگر ويژگي هاي كار حرفه اي دانست و گفت: ايرنا در راستاي توسعه استان در هنمه زمينه ها به وظيفه اطلاع رساني خود عمل مي كند.

وي اظهار كرد: گستردگي خدمات تامين اجتماعي و سرو كار داشتتن بخش مهمي از مردم با اين سازمان و همچنين تحرك و فعاليت مناسب در بخش هاي بيمه اي و درماني اين سازمان، موجب شده تا ايرنا توجه خاصي به اخبار اين حوزه داشته باشد.

وي افزود: مديريت ارشد خبرگزاري جمهوري اسلامي كشور كيفيت گرايي را وظيفه بخش هاي مختلف اين سازمان تعيين كرده و ايرنا استان مركزي نيز در با حركت در اين مسير، نقش خود را در توسعه استان تعريف كرده است.

شاه حسيني با بيان اينكه خبرنگاران برخي از رسانه هاي استان از خدمات بيمه محرومند ، خواستار توجه بيشتر اداره كل تامين اجتماعي به اين قشر شد.

در اين ديدار مديران ستادي حوزه تامين اجتماعي استان مركزي و مسوولان روابط عمومي اداره كل و مديريت درمان اين سازمان در استان مركزي از اتاق خبر ايرنا بازديد كردند.ك/2

6013/6012

سرخط اخبار استان‌ها