۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۲۳
کد خبر: 82429657
T T
۰ نفر
690 ميليارد ريال سرمايه گذاري در بخش كشاورزي چهارمحال و بختياري

شهركرد- ايرنا- رئيس سازمان جهاد كشاورزي چهارمحال و بختياري از انعقاد 5 تفاهم نامه به ارزش 690 ميليارد ريال با سرمايه گذاران بخش خصوصي در زمينه توسعه بخش كشاورزي اين استان خبر داد.

ذبيح الله غريب روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: تفاهم نامه ها در قالب توسعه صنايع تبديلي، تكميلي و زنجيره توليد آبزي پروري با رويكرد صادرات، پرورش ماهيان سردابي در قفس، تحقق اقتصاد مقاومتي و اشتغالزايي است.
وي ميزان سرمايه گذاري بخش خصوصي در توسعه صنايع تبديلي و تكميلي آبزيان استان را 450 ميليارد ريال برآورد كرد و افزود: براي اجراي طرح توليد ماهي در قفس در درياچه سدهاي مخزني نيز 180 ميليارد ريال توسط بخش خصوصي در حال سرمايه گذاري است.
وي از تعهد توليد 4 هزار تن ماهي سردابي در نيمه دوم سال جاري با اجراي طرح هاي پرورش ماهي در قفس خبر داد و در ادامه پيش بيني كرد: تا پايان سال جاري افزون بر 700 تن ماهي پرورشي در قفس توليد شود.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي چهارمحال وبختياري توضيح داد: بخش عمده سرمايه گذاري ها در زمينه تكميل زنجيره آبزيان از ابتداي توليد، تكثير و مرحله پرورش در قفس و توليد خوراك آبزيان توليد پودر ماهي و بسته بندي آبزي است.
غريب افزود: در بخش بسته بندي و تكميلي توليدات كشاورزي نيز فرآوري محصولات مرغوب با رويكرد صادرات و افزايش ارزش افزوده و كاهش ضايعات در توليدات ترسيم و برنامه ريزي شده است.
وي بيان كرد: تكميل و اجراي طرح هاي احيا و توسعه اراضي كشاورزي در سطح بيش از 7 هزار هكتار با هدف سرمايه گذاري به منظور ايجاد اشتغال و توليد در راستاي سياست هاي كلان ملي و منطقه اي از ديگر موضوعات مطرح در اين تفاهم هاست.
سالانه در چهارمحال وبختياري بيش از يك ميليون و 500 هزار تن محصولات باغي، زراعي، دامي و شيلات توليد مي شود، سطح زير كشت در اين استان نيز 270 هزار هكتار با 66 هزار بهره بردار است.
خبرنگار: مرتضي شاهوردي**انتشاردهنده: جهانبخش صفري دهكردي
6199/6021

سرخط اخبار استان‌ها