معاون فرماندار:راه اندازي صندوق توسعه بخش كشاورزي به توسعه كهگيلويه كمك مي كند

ياسوج - ايرنا - معاون فرماندار كهگيلويه گفت: راه اندازي صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي در اين شهرستان نقش مهمي در بهبود و توسعه بخش كشاورزي دارد.

اسلام خسروي مقدم روز چهارشنبه در حاشيه برگزاري نشست راهكارهاي حمايت از صندوق توسعه كشاورزي شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با توجه به ظرفيت خوب كشاورزي شهرستان راه اندازي اين صندوق توسعه بخش‌هاي مختلف كشاورزي را سرعت مي‌بخشد.
وي با تأكيد بر همكاري همه نهادها بخصوص جهاد كشاورزي استان در راه اندازي هر چه سريعتر اين صندوق گفت: نياز است بهره برداران با سرمايه گذاري در اين صندوق علاوه بر درآمد زايي توسعه كشاورزي شهرستان را نيز رونق بخشند.
خسروي مقدم عنوان كرد: 51 درصد از منابع اين صندوق از آورده مردمي تأمين و 49 درصد نيز از سوي دولت تأمين خواهد شد.
وي اظهار كرد: اين صندوق در قالب قانون تجارت نسبت به اعطاي وام در چهار چوب نظام قرض الحسنه به شيوه آسان و بدون طي مراحلي از جمله وثيقه به كشاورزان تسهيلات لازم را پرداخت مي‌كند.
خسروي مقدم شهرستان كهگيلويه را قطب كشاورزي و دامپروري استان دانست و گفت: حمايت ويژه مسئولان اين صندوق منجر به تشويق كشاورزان و بهره برداران در احداث طرح‌هاي توليدي و صنايع تكميلي خواهد شد.
وي افزود: در اين جلسه مصوب شد شعبه صندوق حمايت از توسعه سرمايه‌گذاري بخش كشاورزي با همكاري جهاد كشاورزي در شهرستان راه اندازي شود.
شهرستان 132 هزار نفري كهگيلويه بيش از 50 هزار هكتار زمين كشاورزي دارد.
خبرنگار: حسين خدمتي ** انتشار دهنده: سيد ولي موسوي نژاد
7531/6110

سرخط اخبار استان‌ها