مواد خوراکی مفید برای تسکین معده درد را بشناسیم

8:06 - 14 فروردين 1397
کد خبر: ۴۰۸۷۸۱
عادات غذایی ناسالم و مصرف فست فودها می تواند علت اکثر ناراحتی های معده و دل درد باشد.
مواد خوراکی مفید برای تسکین معده درد را بشناسیمبه گزارش گروه فضای مجازی ، معده درد یکی از شایع‌ترین مشکلات دنیای امروز است. کارشناسان توصیه می‌کنند افراد باید برای حفظ آرامش سیستم گوارش شان غذا‌های سالم مصرف کنند. در ادامه به برخی مواد خوراکی مفید برای تسکین معده درد اشاره می‌شود.

زنجبیل

زنجبیل یک گیاه سالم است که به گوارش، کاهش التهاب و سوزش معده کمک می‌کند. نوشیدن یک جرعه آب زنجبیل همراه با چند قطره لیمو بعد از هر وعده غذایی می‌تواند به تسکین معده درد کمک کند.

پروبیوتیک

پروبیوتیک‌ها میکروارگانیزم‌های زنده‌ای هستند که توانایی پیشگیری و درمان برخی بیماری‌ها را دارند. ایجاد سیستم گوارش سالم و سیستم ایمنی سالم مهم‌ترین عملکرد پروبیوتیک هاست. افرادی که می‌توانند دوز مصرف سالمی از غذا‌های نظیر ماست و کفیر را در رژیم غذایی شان بگنجانند، علاوه بر بهره گیری از فواید متعدد سلامت آنها، می‌توانند از عفونت مجاری ادراری، آلرژی‌ها و سرماخوردگی هم پیشگیری کنند.

ماست

ماست یکی از بهترین مواد خوراکی برای هضم و گوارش است چراکه سرشار از باکتری‌های خوب (لاکتوباسیلی) است که نقش مهمی در فرآیند هضم داشته و همچنین بسیاری از مشکلات معده نظیر سوءهاضمه، اسهال، و یبوست را کاهش می‌دهد.

جو

جو سرشار از فیبر بوده که به حفظ حرکت منظم روده کمک کرده و از یبوست پیشگیری می‌کند.

پاپایا

مصرف میوه پاپایا موجب بهبود هضم، تسکین سوءهاضمه و کاهش یبوست می‌شود. وجود آنزیم‌های پاپاین در این میوه به تجزیه پروتئین‌ها و تسکین روده از طریق ایجاد یک محیط اسیدی سالم کمک می‌کند.

موز

موز سرشار از فیبر و یک میوه خوب برای هضم غذاست چراکه از طریق جذب مواد سمی، جمع کردن ماده مدفوع، و تحریک حرکات روده به فرآیند هضم کمک می‌کند.
 
منبع:مهر
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *