۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85417549
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت دلالان در کردستان طبق قانون مدیریت شود

سنندج- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان گفت: فعالیت دلالان در استان به ویژه در بخش عرضه کالاهای اساسی هم چون گوشت قرمز و سفید باید طبق قانون مدیریت شود.

به گزارش ایرنا، محمدجباری روز چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه کردستان اظهار کرد: از دیگر اقداماتی که دستگاه قضایی در استان انجام داده ورود آن به تملک ۲۵ هکتار زمین برای توسعه مرز باشماق است که این مهم تاثیری زیادی در توسعه اقتصادی استان خواهد داشت.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که دستگاه قضا به آن ورود جدی کرده پیگیری و مطالبه حقوق های دولتی از جمله معادن است که منجر به وصول میلیاردی این حقوق در استان شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان گفت: در ارتباط با عرضه کالاهای اساسی به ویژه گوشت قرمز و گوشت مرغ در استان، دلال‌ها یا باید حذف یا طبق قانون مدیریت شوند.

جباری ادامه داد: اگرچه وجود واسطه در فعالیت های اقتصادی لازم است ولی باید فعالیت او تحت نظارت و شناسنامه دار باشد و می طلبد این افراد در جلسات مربوطه دعوت شوند و نسبت به عملکردشان پاسخگو باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه کودکان بدسرپرست و بی سرپرست در معرض آسیب های اجتماعی زیادی قرار دارند، گفت: قانون حمایت از اطفال بد سرپرست و بی سرپرست مصوب سال ۱۳۹۲ و قانون حمایت از کودکان و نوجوانان را داریم که چندین دستگاه را مسئول پشتیبانی از این قشر قرار داده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان ادامه داد: جای مرکز جامع خدمات رسانی به کودکان نیازمند حمایت در استان خالی است و می طلبد در سال آینده مرکزی با عنوان شوق زندگی برای حمایت از این کودکان در استان راه اندازی شود.

در این جلسه طرح نیروگاه خورشیدی در دیواندره، ناحیه صنعتی کامیاران، طرح تولید آهک در بیجار، کنسانتره سنگ آهن دیواندره و احداث شهرک شیلاتی در بانه از مصوبات کارگروه زیربنایی استان، مطرح و مورد تصویب اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان هم قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha