۲۲ فروردین ۱۳۹۵، ۱۵:۵۲
کد خبر: 82029149
T T
۰ نفر
استاندار خوزستان: بايد كاري كرد كه كالاي قاچاق براي قاچاقچيان به صرفه نباشد

اهواز - ايرنا - استاندار خوزستان گفت: در حالي كه بيش از 90 درصد مردم كالاي قاچاق را به دليل قيمت كمتر ترجيح مي دهند بايد كاري كرد كه كالاي قاچاقي براي قاچاقچيان به صرفه نباشد.

به گزارش ايرنا عبدالحسن مقتدايي يكشنبه در كميسيون مبارزه با قاچاق كالا در محل سالن جلسات ناظر گمركات خوزستان اظهار كرد: ورودي ها به شكلي كنترل شود كه مفسده ايجاد نشود.
وي با اشاره به گذشت چندين ماه از افتتاح بازارچه مرزي اروندكنار افزود: تاكنون فشاري به گمركات استان وارد نشده كه به شكل فعال در اين بازارچه عمل كنند.
نماينده عالي دولت در استان خوزستان با بيان اينكه مرزهاي استان كامل شده و بايد همه قوانين مصوب مربوط به مرزها رعايت شود گفت: الان بايد صادرات به شكل گسترده باشد و واردات نيز در مقابل صادرات صورت گيرد به گونه اي كه مجوز واردات در مقابل صادرات به صورت تشويقي باشد.
مقتدايي در ادامه در خصوص افزايش صادرات و تقويت تعاوني هاي مرزنشينان گفت: صادرات زماني تقويت مي شود كه تعاوني ها مرزنشينان به شهرستان ها وصل شود.
استاندار خوزستان يادآور شد: در طول مرز با عراق اقتصاد بومي رابطه مستقيم با حفاظت از مرز داشته و تقويت اقتصاد مردمي به حفاظت بهتر از مرزها منجر شده است.
وي همچنين به تنظيم بازار كالا و ارزاق در ماه مبارك رمضان اشاره كرد و گفت: در ماه رمضان به مبالغ كالا اضافه نشود و به سمت كنترل قيمت ها برويم.
در استان خوزستان پنج بازارچه مرزي شادگان، اروند، شلمچه، چذابه، هنديجان و بندرامام خميني (ره) فعال هستند.
7148/6065

سرخط اخبار استان‌ها