۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۳۹
کد خبر: 81855849
T T
۰ نفر
راهكار توسعه سرمایه گذاری مشترك ایران و تركیه بررسی شد

استانبول- ایرنا- هیات روسای اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در استانبول راهكارهای توسعه سرمایه گذاری مشترك میان ایران و تركیه و فعال سازی نقش اتاق ها درتوسعه مناسبات را با اعضای اتاق بازرگانی استانبول مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایرنا، رییسان اتاق های بازرگانی ایران و استان های جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) به سرپرستی «محسن جلال پور» رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی در محل اتاق بازرگانی استانبول با ابراهیم چاغلار رئیس و دیگر اعضای این اتاق دیدار و گفت و گو كردند.
هیات ایرانی با هدف توسعه روابط اتاق های بازرگانی ایران و تركیه ،همچنین بررسی زمینه های سرمایه گذاری مشترك میان دستگاه ها و فعالان اقتصادی در دو كشور، به تركیه سفر كرده است.
ابراهیم چاغلار رئیس اتاق بازرگانی استانبول در این دیدار گفت : دوستان قدیمی یك بار دیگر برای زمینه سازی اجرای طرحهای جدید در كنار یكدیگر هستند و بخشهای خصوصی دو كشور وظیفه دارند كه برای دستیابی به هدف 30 میلیارد دلاری در تجارت دو كشور تلاش كنند.
محسن جلال پور نیز در سخنانی با اشاره به تمایل دو كشور برای ارتقاء حجم مناسبات تجاری گفت: بخش خصوصی ایران امكان توسعه یافته و اقتصاد فعلی ایران اقتصادی رو به تحول است.
وی افزود: با دوستان تركیه ای خود راهكارهای افزایش هر چه بیشتر مناسبات را بررسی خواهیم كرد.
وی اضافه كرد : بخش خصوصی ایران اعتقاد به كار مشترك در عرصه جهانی دارد.
هیات یاد شده پیش از سفر به استانبول در آنكارا نیز دیدار دو جانبه ای با «رفعت حصارجیكلی اوغلو» رییس اتحادیه اتاق های بازرگانی و بورس های كالایی تركیه (TOBB) داشت .
درپایان این دیدار یك موافقتنامه همكاری بین اتاق های دو كشور به امضا رسید.
خاورم ** 2010 **1446

سرخط اخبار جهان