۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۱۹
کد خبر: 82374504
T T
۰ نفر
خاموشي هاي زمستانه چاههاي كشاورزي بخش مركزي خاتم آغاز شد

يزد - ايرنا - سرپرست فرمانداري خاتم از آغاز خاموشي هاي زمستانه چاههاي كشاورزي در بخش مركزي شهرستان خاتم خبر داد.

به گزارش ايرنا، محمد محمودي روز چهارشنبه در نشست شوراي حفاظت از منابع آب در ابتدا با اشاره به فرهنگ خاموشي چاههاي كشاورزي در گذشته خاتم از آغاز خاموشي هاي زمستانه چاههاي كشاورزي در بخش مركزي اين شهرستان خبر داد.
وي ضمن بيان ارزشمند دانستن آبهاي زيرزميني با توجه به كاهش بارندگي ها در اين شهرستان ،خواستار تداوم اين طرح در سالهاي آينده و به صورت هماهنگ در جاي جاي شهرستان شد.
بالاترين مقام اجرايي شهرستان خاتم آبياري نوين كشاورزي را يكي از شيوه هاي بهينه صرفه جويي در مصرف آب اعلام كرد و افزود: كشاورزان مي توانند با استفاده از اين شيوه كشاورزي موجبات حفظ و حراست از منابع آبي شهرستان را با همكاري مسئولان تداوم بخشند.
در ادامه اين نشست رئيس اداره منابع آب شهرستان توضيحاتي راجع به شرايط منابع آب شهرستان، ممنوعيت منطقه، ميزان افت سطح تراز آب زيرزميني و وضعيت بارندگي ارائه كرد و اجراي طرح خاموشي زمستاني را شروعي براي اجرايي كردن كنتور هوشمند و تحويل حجمي آب به كشاورزان دانست.
جواد منصوري خاطرنشان كرد: خوشبختانه طرح خاموشي زمستانه در شهرستان خاتم با استقبال كشاورزان و بهره برداران قرار گرفته است كه اين مهم مي تواند علاوه بر مزاياي فراواني كه دارد افت آبهاي زيرزميني را نيز كاهش دهد.
وي اظهار كرد: اجرايي شدن خاموشي زمستاني چاههاي كشاورزي براي اولين بار در استان يزد، در شهرستان خاتم و بخش مروست اجرا شده است و با انجام خاموشي در بخش مركزي در تمامي چاههاي كشاورزي شهرستان خاتم خاموشي اجرا شده است.
اعضاي شوراي شهر نيز ضمن استقبال از طرح خاموشي زمستاني چاههاي كشاورزي و اعلام حمايت از اجراي طرح، نكاتي را در خصوص شرايط اقليمي و اجتماعي بخش مركزي عنوان كردند در ادامه نمايندگاني از چاههاي كشاورزي نيز خواستار خاموشي تمامي چاههاي كشاورزي به طور همزمان شدند.
در پايان جلسه پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد خاموشي زمستاني چاههاي كشاورزي بخش مركزي به مدت 15 تا تاريخ پنجم بهمن ماه انجام شود.
9 حلقه چاه در مدار بهره برداري در شهرستان خاتم اب مورد نياز مردم را در بخش شهري تامين مي كنند.
خاتم با 45 هزار نفر جمعيت در فاصله 240 كيلومتري يزد واقع شده است.
7534/5054 خبرنگار: صغري حيدري** انتشار: بهنام احمدي *
irnayazdd@

سرخط اخبار استان‌ها