۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۳۰
کد خبر: 82374152
T T
۰ نفر
400 تن سيب براي تعطيلات نوروز در استان سمنان تامين شد

سمنان- ايرنا- رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان سمنان گفت: 400 تن سيب مورد نياز براي روزهاي پايان سال و تعطيلات نوروزي خريداري و ذخيره شده است.

سيد حسن ميرعماد روز چهارشنبه در حاشيه جلسه ستاد تنظيم بازار استان سمنان، در گفت و گو با ايرنا، درباره خريد پرتقال ايام پاياني سال هم افزود: خريد سيب مورد نياز ايام پاياني سال و نوروز 96 انجام شده و اكنون در سردخانه هاي استانهاي مجاور نگهداري مي‌شود.
وي يادآور شد: با توجه به سرمازدگي مركبات در استان‌هاي شمالي كشور، با نظر استاندار و اعضاي ستاد تنظيم بازار استان سمنان، قرار شد تا 750 تن پرتقال براي اين ايام خريداري و به استان منتقل شود.
وي اضافه كرد: بر اساس تصميم ستاد تنظيم بازار استان سمنان، 50 درصد پرتقال از استان‌هاي شمال و 50 درصد از استان‌هاي جنوب خريداري و براي بازار شب عيد به استان حمل خواهد شد.
ميرعماد، درباره تامين مالي خريد ميوه ايام پاياني سال، گفت: بانك هاي استان سمنان در جلسه ستاد تنظيم بازار متعهد شدند تا منابع مورد نياز براي اين موضوع را به اداره كل تعاون روستايي استان كه مباشر خريد ميوه و مركبات است، در قالب تسهيلات ارايه كند.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان سمنان، با اشاره به ذخيره ساير كالاهاي اساسي و مورد نياز در استان گفت: هم اكنون 906 تن مرغ منجمد و 44 تن گوشت قرمز منجمد در انبارهاي پشتيباني امور دام ذخيره شده است.
ميرعماد ، از ذخيره هزار و 450 تن سويا و هزار و 88 تن ذرت وارداتي در انبار پشتيباني امور دام استان سمنان خبر داد و گفت: تا 11 دي 95، حدود 6 هزار و 800 تن جو و ذرت داخلي هم در اين انباز ذخيره شده است.
وي، از ذخيره 6 هزار و 584 تن برنج وارداتي در انبار شركت غله استان سمنان خبر داد و افزود: اين ميزان برنج هم در صورت نياز براي تنظيم قيمت، روانه بازار خواهد شد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان سمنان با اشاره به ذخيره 98 هزار و 500 تن گندم در انبار غله استان، گفت: بر اساس آمار و گزارش هاي شركت غله استان، هم اكنون گندم براي تامين نياز 16 ماه مردم استان سمنان ذخيره شده است كه اين در چند سال اخير بي سابقه بوده است.
ميرعماد، با اشاره به دلايل افزايش قيمت گوشت قرمز در بازار استان، خاطرنشان كرد: جلسه ستاد تنظيم بازار گوشت در چند روز گذشته با حضور مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحاديه عشايري و ديگر دستگاه هاي مرتبط استان سمنان تشكيل و برنامه كنترل، تنظيم بازار و توزيع گوشت قرمز منجمد در فروشگاه هاي بزرگ آغاز شده است.
وي با بيان اينكه هم اكنون گوشت قرمز در بازار استان سمنان به قيمت هر كيلو 310 هزار ريال عرضه مي شود و روند كاهش قيمت را هم به دنبال دارد، افزود: بايد به گونه اي عمل كنيم كه هم توليد كنندگان و هم مصرف كنندگان متضرر نشوند.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان سمنان با اشاره به اينكه قيمت گوشت قرمز در سمنان به نسبت ساير استانهاي همجوار، از قيمت مناسبي برخوردار است، گفت: راهكارهاي مناسبي در صورت افزايش مجدد اين قلم كالا، پيش بيني شده است كه در صورت نياز، اعمال خواهد شد.
7470/6103
خبرنگار: عليرضا عربي ** انتشار دهنده: مصطفي دهقان

سرخط اخبار استان‌ها