۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85444815
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۳۵۰ هکتار طرح توسعه زراعت چوب در استان سمنان اجرا شد

۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۱۱
کد خبر: 85444815
۳۵۰ هکتار طرح توسعه زراعت چوب در استان سمنان اجرا شد

شاهرود - ایرنا - رییس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۳۵۰ هکتار طرح توسعه زراعت چوب از طریق توزیع رایگان نهال با مشارکت مردم طی سال ۱۴۰۲ اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهزاد گلابیان روز دوشنبه در محل نهالستان چغولگیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود به خبرنگاران افزود: اجرای این طرح نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۳۹۰ درصد رشد داشت.

وی به نامگذاری سال ۱۴۰۳ «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: تداوم این طرح در سه سال باقیمانده از طرح کاشت یک میلیارد درخت، می‌تواند با مهار ریزگردها در کاهش آلاینده‌ها، امکان استفاده از اراضی کم بازده، تأمین نیاز رو به افزایش مواد اولیه چوبی کارخانجات تولید کاغذ، ام دی اف و نئوپان موثر باشد.

گلابیان، توانمندسازی جوامع محلی به ویژه اشتغال زنان و جوانان روستایی را از دیگر اثرات مثبت این طرح عنوان کرد و افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی، زراعت چوب می‌تواند جایگزین مناسبی برای بسیاری از تولیدات سنتی در راستای تغییر الگوی کشت و متناسب با اقلیم و گونه‌های سریع رشد و اقتصادی سازگار با منطقه باشد.

رییس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به افزایش تولید نهال گلدانی و ریشه‌ای اشاره کرد و گفت: تولید در این بخش علاوه بر نهالستان‌های دولتی از طریق مشارکت با بخش خصوصی نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: متقاضیان اجرای طرح می‌توانند از طریق درخواست و ارائه محدوده کاشت اراضی خود به اداره‌های منابع طبیعی شهرستان‌ها و تحویل نهال رایگان در فصل مناسب، نسبت به برنامه‌ریزی به منظور آماده‌سازی عرصه و کاشت اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، وسعت مراتع و عرصه‌های بیابانی شهرستان شاهرود به ترتیب حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار و ۲ میلیون ۳۰۰ هزار هکتار است.

از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و سه و ۶ دهم درصد جنگل است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha