محصولات كشاورزی آبیاری شده با فاضلاب معدوم می‌شود

تهران-ایرنا-رئیس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: به علت كمبود آب در كشور، آبیاری با فاضلاب در برخی كشتزارها همچنان وجود دارد اما هر جا بازرسان وزارت بهداشت متوجه شوند، محصولات تولیدی معدوم می شود.

خسرو صادق نیت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره ادامه روند آبیاری كشتزارها با فاضلاب و اقدامات وزارت بهداشت توضیح داد: مسئولیت اصلی برای جلوگیری از رها شدن فاضلاب در مزارع به عهده وزارت نیرو و مسئولیت اصلی برای جلوگیری از آبیاری با فاضلاب در مزارع به عهده وزارت جهاد كشاورزی است.
وی ادامه داد: با این وجود بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت نیز هر جا متوجه شوند كه در مزارغ آبیاری با فاضلاب صورت می گیرد، با آن برخورد قانونی می‌كنند و یكی از این برخوردها، معدوم كردن تمام محصولات كشاورزی آبیاری شده با فاضلاب است و تمام این تولیدات كشاورزی از بین می روند.
صادق نیت در پاسخ به این پرسش كه آیا هنوز روند آبیاری با فاضلاب در مزارغ ادامه دارد، گفت: به هر حال دور از چشم بازرسان وزارت بهداشت در هر جایی ممكن است، این اتفاق بیفتد و گزارش های مردمی در تماس با شماره كشوری 190 می تواند، بازرسان وزارت بهداشت را در رسیدگی سریعتر به این تخلف كمك كند.
وی تاكید كرد: به هر حال در كشور با كمبود شدید آب مواجه هستیم و در هر جایی كه كمبود آب وجود داشته باشد و فاضلاب مدیریت نشده هم باشد، احتمال سوء استفاده وجود دارد.
رئیس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت گفت: آبیاری مزارع با فاضلاب منحصر به سبزیكاریهای جنوب تهران نیست و در هر استانی ممكن است مواردی از آن باشد، مهم این است كه زمینه تخلفات را از بین ببریم و همكاری های بین بخشی را تقویت كنیم.
اجتمام(4)**3063 ** 1418

سرخط اخبار جامعه