۱ شهریور ۱۳۹۵، ۲۰:۰۸
کد خبر: 82198622
T T
۰ نفر

عرضه 80 راس گاوميش پرواري نخستين بار درگناوه

۱ شهریور ۱۳۹۵، ۲۰:۰۸
کد خبر: 82198622
عرضه 80  راس گاوميش پرواري نخستين بار درگناوه

گناوه- ايرنا- مدير جهادكشاورزي گناوه گفت: براي نخستين بار در روستاي كمالي اين شهرستان با مشاركت بخش خصوصي، 80 راس گاوميش پرواري به بازار عرضه شد.

سيدحسن موسوي روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: در اجراي برنامه معاونت بهبود توليدات دامي اين سازمان و با تلاش اين مديريت، پرورش گاوميش براي نخستين بار در روستاي كمالي اين شهرستان با همكاري بخش خصوصي انجام شد.
وي اضافه كرد: پرورش گاوميش فرصتي براي سرمايه گذاري است و محققان آن را دام آينده معرفي كرده اند و هم اينك در اقتصاد بيش از 40 كشور دنيا از جايگاه ويژه اي برخوردار است.
وي اظهاركرد: مقاومت بيشتر به بيماريها، امكان استفاده بهتر از علوفه خشبي با كيفيت پايين تر و كاهش هزينه توليد به منظور استفاده بهينه از خوراك هاي ارزان قيمت نظير سبوس برنج و كاه نيشكر، فقدان بلوغ زودرس، مديريت بهتر بخاطر آرام بودن حيوان تا قبل از بلوغ، بالابودن درصد چربي شير، كيفيت مناسب گوشت قرمز از جمله پايين بودن كلسترول، استفاده از پوست آن در صنايع دستي از عمده محاسن و مزاياي پرورش گاوميش است.
مدير جهادكشاورزي گناوه ادامه داد: در نقاطي از استان كه امكان تامين آب ازطريق رودخانه وجود دارد مي توان پرورش گاوميش را بصورت داشتي ويژه در مناطق روستايي در اجراي اقتصادمقاومتي توسعه داد.
وي افزود: با توجه به اينكه گاوميش بدليل نداشتن غدد تعرق براي كاهش دماي بدن بايد بيشتر وقت خود را در آب سپري كند، درگناوه به علت محدوديت منابع آبي از استخر استفاده شده است.
موسوي يادآورشد: آب اين استخر مجدد بازيافت و براي مصارف كشاورزي بكار گرفته مي شود.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043

سرخط اخبار استان‌ها