همزمان با دهه فجر

افتتاح 68 پروژه کشاورزی در تهران به ارزش 570 میلیارد ریال

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: 68 پروژه با سرمایه 570 میلیارد ریالی در استان تهران در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

محبی******* افتتاح 68 پروژه کشاورزی در تهران با 570 میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر/ افزایش راندمان بهره‌وری با اجرای توسعه آبیاری میکروعلی اشرف منصوری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بهره‌برداری 68 طرح در ایام دهه فجر اظهار داشت: در دهه مبارک فجر 68 پروژه با سرمایه 570 میلیارد ریالی در بخش‌های صنایع، آبزی‌پروری، روش‌های نوین آبیاری، دام و طیور و مکانیزاسیون به بهره‌برداری خواهد رسید که در مجموع این پروژه‌ها به طور مستقیم و غیرمستقیم بالغ بر 1500 نفر اشتغالزایی در بر خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در بخش آبیاری تحت فشار 7 هزار و 500 هکتار به بهره‌برداری می‌رسد گفت: در سال‌جاری تا این مقطع 6 هزار و 200 هکتار بهره‌برداری شده که با احتساب طرح‌های در دست اجرا، بخش‌های آبیاری تحت فشار به 7 هزار و 500 هکتار می‌رسد که از طرفی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا پایان سال 94 این رقم به 10 هزار هکتار برسد.

منصوری با اشاره به اینکه اکثر پروژ‌ه‌ها در حوزه آب و خاک است، افزود: تاکنون برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری به عنوان یک پروژه شاخص بیش از 4 میلیارد و 200 میلیون تومان با استفاده از منابع دولتی و سهم متقاضی سرمایه‌گذاری شده است.

رئیس جهاد کشاورزی در خصوص توسعه روش آبیاری نواری میکرو بیان کرد: توسعه روش آبیاری نواری میکرو از دیگر اولویت‌های این سازمان در سال زراعی 95- 94 است که بر اساس اجرا و توسعه این طرح میزان بهره‌وری و راندمان آب به بیش از 80 درصد خواهد رسید و گفتنی است که هزار و 500 هکتار از مزارع استان تهران برای توسعه روش آبیاری نواری میکرو هدف‌گذاری شده که تاکنون نزدیک به 150 هکتار تأمین منابع شده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از دیگر پروژ‌ه‌ها در این ایام بیان داشت: احداث کارخانه‌های لبنی صنایع لبنی از دیگر طرح‌هایی است که با سرمایه‌گذاری 16 میلیارد تومانی در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین شاهد بهره‌برداری طرح‌های اصلاح نژاد در بحث دام و احداث واحدهای دامداری شیری در شهرستان پاکدشت ورامین خواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار