تغذيه با شير مادر ، احتمال ابتلا به سرطان را كاهش مي دهد

تهران - ايرنا - رئيس بيمارستان فوق‌تخصصي سرطان كودكان محك گفت: توجه به تغذيه كودكان با شير مادر مي‌تواند زمينه تقويت سيستم ايمني بدن آنها را فراهم ‌كند و احتمال ابتلا به بيماري سرطان را كاهش دهد.

به گزارش روز شنبه ايرنا از روابط عمومي اين بيمارستان، دكتر عظيم مهرور به مناسبت هفته جهاني تغذيه با شير مادر افزود: شير مادر، تغذيه‌‌اي عاري از عفونت، بيماري واگيردار، عوامل سرطان‌زا و مواد صنعتي است.
وي خاطرنشان كرد: با وجود اينكه نمي‌توان درخصوص تأثير مستقيم شير مادر بر ميزان ابتلا به سرطان كودكان سخن گفت اما از آنجايي كه شير مادر كاهش نرخ ابتلا به عفونت، تقويت سيستم ايمني و گوارشي در شيرخوار را به همراه دارد، توصيه مي‌شود تا كودكان از شير مادر تغذيه كنند.
رئيس بيمارستان فوق‌تخصصي سرطان كودكان محك گفت: شير مادر گرم، سالم، بدون مواد افزودني و سرشار از مواد انرژي‌زاست و نوزاد هر زماني كه بخواهد به آن دسترسي دارد. برقراري ارتباط معنوي بين مادر و شيرخوار مهم‌ترين ويژگي تغذيه با شير مادر است كه بر همين اساس سلامت جسمي و روحي كودك نيز به بهترين نحو ممكن تأمين مي‌شود.
مهرور افزود: اهميت تغذيه با شير مادر تا اندازه‌اي است كه پزشكان به مادراني كه در بدترين شرايط جسمي و روحي نيز قرار دارند توصيه مي‌كنند كه ضمن استفاده از داروهاي مناسب، نوزاد را با شير خود تغذيه كنند چرا كه اين امر براي سلامتي مادر و شيرخوار، توأمان مفيد است.
وي ادامه داد: تغذيه مناسب از عوامل مهم تكامل فيزيكي، فكري و افزايش قدرت دفاعي در انسان است و شالوده اصلي زندگي را تشكيل داده و افزايش سلامتي و آرامش را به همراه دارد.
مهرور تاكيد كرد: شير مادر، كامل‌ترين و سالم‌ترين غذا براي شيرخوارگان است و بيمارستان محك نيز همواره بر تغذيه كودكان با شير مادر تاكيد داشته و در راستاي دغدغه سلامت كودكان از مادران جوان درخواست مي‌كند تا براي افزايش سلامت خود و فرزندانشان به اين نوع تغذيه توجه كنند.
هفته جهاني تغذيه شير مادر امسال (10 تا 16 مرداد) با شعار «شير مادر؛ كليد توسعه پايدار» نامگذاري شده است.
اجتمام**9185 ** 1569

سرخط اخبار جامعه