کشاورزی در هفته ای که گذشت؛

جدال بر سر افزایش قیمت نان/ زنگ خطر واردات مرکبات به صدا درآمد

با توجه به آنکه رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم بر افزایش قیمت نان به سبب بالا رفتن هزینه ها تاکید دارد اما در مقابل معاون داخلی بازرگانی دولتی با افزایش قیمت نان تا نیمه اول سال آینده مخالف است.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از مهم ترین رویدادهای کشاورزی در هفته ای که گذشت می توان به درخواست نانوایان مبنی بر افزایش قیمت نان اشاره کرد چرا که طی سه سال اخیر علی رغم افزایش مولفه های تولید، قیمت نان افزایشی نداشته است.

رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی معتقد است که اگر با درخواست نانوایان موافقت صورت نگیرد ، کیفیت نان کاهش می یابد.

از دیگر اخبار مهم کشاورزی می توان به زمزمه واردات مرکبات برای بازار شب عید اشاره کرد چرا که سرما و یخبندان اخیر بهانه ای برای کاهش قیمت و سودجویی برخی افراد برای واردات مرکبات شده است.

گزارش هفتگی//جدال بر سر افزایش قیمت نان/ زنگ خطر واردات مرکبات به صدا درآمد


رئیس تشکل های بخش کشاورزی گفت: کشاورزان با تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی، کشاورزان نمی توانند برنامه ریزی اقتصادی مناسبی داشته باشند از این رو در انتخاب کشت و تامین منابع مالی دچار مشکل می شوند.


رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: افزایش تصاعدی تقاضا و عرضه نامناسب ماهی در دو هفته اخیر، افزایش 20 درصدی انواع ماهی در بازار را رقم زد.


گزارش هفتگی//جدال بر سر افزایش قیمت نان/ زنگ خطر واردات مرکبات به صدا درآمد


مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: زمزمه هایی برای واردات مرکبات برای بازار شب عید به گوش می‌رسد که با توجه به شرایط تولید داخلی غیرمنطقی بنظر می‌رسد.


رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ گفت: وزارت جهاد کشاورزی اگر چه اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان برای راه اندازی صندوق حمایت از توسعه قارچ در نظر گرفته، اما تا کنون این مصوبه اجرایی نشده است.


عضو هئیت رئیسه ارگانیک گفت: با وجود اهمیت بالای محصولات ارگانیک در سلامت افراد جامعه، در بودجه سال 96 خبری از توسعه تولید این محصولات نیست.

گزارش هفتگی//جدال بر سر افزایش قیمت نان/ زنگ خطر واردات مرکبات به صدا درآمد


قائم مقام خانه کشاورز گفت: اقدام دولت برای تک نرخی کردن ارز می تواند در میان مدت بر امر صادرات و واردات تاثیر گذار باشد.


با توجه به آنکه رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم بر افزایش قیمت نان به سبب بالا رفتن هزینه ها تاکید دارد اما در مقابل معاون داخلی بازرگانی دولتی با افزایش قیمت نان تا نیمه اول سال آینده مخالف است.

گزارش هفتگی//جدال بر سر افزایش قیمت نان/ زنگ خطر واردات مرکبات به صدا درآمد


انتهای پیام/







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار