۱۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۳
کد خبر: 82550896
T T
۰ نفر
معاون فرماندار دماوند: نظارت جدي بر مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي در ماه مبارك رمضان

تهران-ايرنا- معاون سياسي و انتظامي فرمانداري شهرستان دماوند از نظارت جدي بر مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي در ماه مبارك رمضان در اين شهرستان خبر داد.

شاهرخ جهانشاهي در نشست كارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان دماوند با اشاره به در پيش بودن سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و اعزام يك هزار نفر زائر دماوندي به مرقد مطهر امام خميني (ره) اظهار كرد: با توجه به ايام ماه مبارك رمضان، زائران شهرستان بعد از ظهر روز 14 خردادماه به حرم مطهر امام راحل جهت شركت در مراسم سالگرد ارتحال اعزام مي‌شوند كه اين مراسم با افطاري همراه خواهد بود.
معاون سياسي انتظامي فرماندار شهرستان دماوند با بيان اينكه مسائل بهداشتي افطاري بايد رعايت شود، گفت: با توجه به آماده‌باش شبكه بهداشت و درمان و هلال احمر بايد هماهنگي‌هاي لازم براي مراقبت و جلوگيري از بروز بيماري‌ها صورت گيرد.
جهانشاهي تصريح كرد: همچنين در هر اتوبوس كاروان زائران شهرستان دماوند به حرم مطهر، كارشناسان بهداشت و هلال احمر حضور خواهند داشت تا مسائل بهداشتي زائران مورد دقت قرار گيرد و از بيماري‌هاي گوارشي و مسمويت جلوگيري شود؛ يك دستگاه آمبولانس نيز همراه با كاروان زائران خواهند بود.
وي در ادامه با تأكيد بر اينكه بايد نظارت‌هاي ويژه بر اغذيه و حليم‌فروشي‌ها در ماه مبارك رمضان به صورت جدي دنبال شود، بيان كرد: مردم بايد دقت داشته باشند كه براي تهيه گوشت مصرفي خود، حتماً از مراكز زير نظر دامپزشكي خريد كنند و محصول گوشت نيز داراي برچسب دامپزشكي باشد.
معاون سياسي انتظامي فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به گزارش كارشناسان شبكه بهداشت و درمان درباره وضعيت نامناسبت بعضي استخرهاي شنا در اين شهرستان تأكيد كرد: تأمين امنيت انسان‌ها يكي از موارد بسيار حائز اهميت است و قطعاً با مراكز شنا كه مسائل بهداشتي را رعايت نكنند، برخورد جدي صورت مي‌گيرد و تعطيل خواهند شد.
جهانشاهي در خصوص سگ‌هاي بلاصاحب نيز افزود: با توجه به فرارسيدن فصل بهار و تابستان تعداد زيادي از سگ‌هاي بلاصاحب در شهر وجود دارند كه بحث زنده‌گيري آنها توسط شهرداري‌ها بايد مورد توجه و عملياتي قرار گيرد.
جهانشاهي با بيان اينكه همه ما حاميان حيوانات هستيم، گفت: شهرداري‌ها بايد طبق قانون براي جلوگيري از شيوع بيماري‌ها از جمله هاري اقدام جدي نسبت به جمع‌آوري سگ‌هاي بلاصاحب داشته باشند.
دراين جلسه رئيس شركت پسماند شهرستان‌هاي دماوند و پرديس از واگذاري مسؤوليت جمع‌آوري و عقيم‌سازي سگ‌هاي ولگرد با اختصاص بودجه‌اي به اين شركت در شهرهاي اين 2شهرستان خبر داد.
شهرستان دماوند داراي چهار هزار و 600 واحد صنفي داراي پروانه كسب است كه در قالب 16اتحاديه فعاليت مي كنند.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار:الهام حيدري انتشاردهنده: موسي فعاليان
تهرام/7246/ 1539
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه