۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۳۹۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۰۲-۱۰-۱۳۹۴
کد ۴۳۹۶۱۲
انتشار: ۱۰:۰۵ - ۰۲-۱۰-۱۳۹۴

"استروژن" را جدی بگیرید

برای پیشگیری از عوارض جدی اختلالات هورمون استروژن، بانوانی که سابقه بیماری‌های ژنتیکی، لخته شدن خون در خانواده، چاقی بیش از حد، دیابت، نارسایی‌های کبدی، قلبی و عروقی هستند بهتر است هر 6 ماه یکبار با انجام آزمایشات مخلتف، سونوگرافی و معاینه‌های متوالی از سلامت خود اطمینان پیدا کنند.
هورمون استروژن را جدی بگیریدهورمون استروژن تعیین کننده سلامت و طول عمر بانوان است.

فریبا مس‌چی متخصص زنان و زایمان با اشاره به این که ترشح زیاد و عدم ترشح هورمون استروژن بانوان را دچار عارضه‌ها و بیماری‌های مختلف می‌کند، اظهار کرد: اختلالات هورمونی در تخمک‌گذاری سطح استروژن را بالا می‌برد و به صورت کنترل نشده باعث تخریب دیواره رحم و ایجاد بافت یا کیست پستان، خونریزی در دیواره رحم، ضخامت دیواره رحم و به صورت غیرطبیعی باعث ایجاد عوارض کبدی می‌شود.
 
وی افزود: بانوانی که عمل جراحی تخمدان انجام داده‌اند و یا دچار یائسگی زودرس و در سن زیر 40 سالگی شده‌اند، بانوانی که دچار اختلالات تخمدانی هستند، دچار عارضه‌های هورمون استروژن می‌شوند.
 
مس‌چی تصریح کرد: بانوانی که دچار اختلالات هورمون استروژن می‌شوند در معرض خطر بروز عارضه و بیماری‌های مختلف شامل پوکی استخوان، بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته‌های مغزی و قلبی، تشدید کیست‌های پستان و رحم، ضخامت بیش از حد دیواره رحم یا پولیپ رحمی، چربی بیش از حد خون، نارسایی‌ها و بیماری‌های کبدی، بیماری کیسه صفرا و غیره می‌شوند.
 
این متخصص زنان و زایمان تأکید کرد: این عارضه‌ها رابطه دو سویه دارند یعنی بانوانی که دچار بیماری‌های قلبی و عروقی، پوکی استخوان، کیست‌های پستان و رحم، بیماری‌های ژنتیکی، نارسایی‌ها و بیماری‌های کبدی، بیماری صفراوی و غیره هستند بیشتر دچار اختلالات هورمون استروژن می‌شوند.  
 
وی در پایان گفت: برای پیشگیری از عوارض جدی اختلالات هورمون استروژن، بانوانی که سابقه بیماری‌های ژنتیکی، لخته شدن خون در خانواده، چاقی بیش از حد، دیابت، نارسایی‌های کبدی، قلبی و عروقی هستند بهتر است هر 6 ماه یکبار با انجام آزمایشات مخلتف، سونوگرافی و معاینه‌های متوالی از سلامت خود اطمینان پیدا کنند.
 
افرادی که دچار نارسایی‌های گوارشی و کبدی هستند بهتر است از داروهای خوراکی هورمون استروژن استفاده نکنند و به جای آن از داروهای موضعی مانند چسب استروژن و داروهای موضعی پوستی استفاده کنند تا دچار حملات و سکته‌های قلبی و عروقی و مغزی نشوند.
برچسب ها: استروژن ، هورمون
ارسال به دوستان
آمریکا از استقرار اسکله شناور کمک‌رسانی به غزه خبر داد اسلواکی در شوک ترور دوست نزدیک پوتین/ چرا به رابرت فیتسو شلیک شد؟ دیدنی های امروز؛ از گَردگیری مجسمه بودا تا اعتراضات ضداسرائیلی خانم نماینده! هر زن ایرانی، هر 15 ماه یک زایمان کند؟ / ما 3 سوال داریم و یک پیشنهاد نایب رئیس شورای عالی استان‌ها: شهر ملی مشهد را نمی توان با اعتبارات محلی اداره کرد «همایون» و شأن «شجریان» بودن رئیسی : برای نیاز کشور از جان خود مایه می‌گذاریم قیمت مصوب لاستیک اعلام شد ریاست قالیباف بر مجلس آینده ؛ تیر خلاص همزمان به بدنه مردمی اصولگرایان و اصلاح طلبان پلیس : تیراندازی ۲ شرور مسلح در تهرانپارس سازمان ملل : ۶۰۰ هزار فلسطینی از رفح آواره شده‌اند ادعاهای جدید رائفی پور درباره لو رفتن تراکنش ۱۰۰ میلیاردی موسسه مصاف / چرا هر کسی که منتقد شماست، حساب بانکی اش را پخش می‌کنید؟ فرش قرمز شی زیر پای پوتین/ چهارمین دیدار رهبران چین و روسیه پس از جنگ اوکراین خواب رفتن پاها نشانه کمبود این ویتامین در بدن است کرمانشاه / قاتلِ خاموش جان ۲ مرد را در هرسین گرفت
وبگردی